Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procesna drama u kurikulumu suvremene škole (CROSBI ID 424240)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Rimac Jurinović, Maša Procesna drama u kurikulumu suvremene škole / Gruić, Iva ; Hrvatić, Neven (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2018

Podaci o odgovornosti

Rimac Jurinović, Maša

Gruić, Iva ; Hrvatić, Neven

hrvatski

Procesna drama u kurikulumu suvremene škole

U radu se bavim promišljanjem o metodičkim pristupima u osnovnoj školi, osmišljavanjem kurikuluma te traženjem načina kojima bi se omogućio uspjeh svim učenicima. U radu se pojmom kurikulum opsežnije bavim na teorijskoj razini, dok istraživanjem nastojim doprinijeti praksi jer se njime ispituje jedan od mogućih pristupa obogaćivanju školskoga kurikuluma – dramskopedagoški pristup. Tri su dijela istraživanja. U prvome, terminološkome/metodološkome dijelu, raspravljam o postojećim terminološkim nejasnoćama koje ovim radom nastojim dokinuti. Rezultat je toga dijela istraživanja svojevrsni pojmovnik koji praktičarima i teoretičarima dramskoga odgoja nudi jasno usustavljenu terminologiju, primjenjivu u dramskome radu u školi i izvan nje. U drugom dijelu istraživanja bavim se zastupljenošću različitih dramskih područja u Nastavnome planu i programu i Nacionalnome okvirnom kurikulumu, s ciljem stjecanja uvida u sadašnje stanje u praksi. U trećem dijelu istraživanja empirijski provjeravam učinkovitost procesne drame kao dramsko- metodičkoga pristupa čiji se utjecaj, prema svjetskim istraživanjima, pokazao izrazito učinkovitim i korisnim, zbog čega je upravo procesna drama odabrana kao metodički pristup kojim će se pokušati odgojno djelovati na ispitanike. Empirijsko je istraživanje sastavljeno tako da (1) provjeri utjecaj procesne drame (nezavisna varijabla) na razvoj prosocijalnoga i smanjenje agresivnoga ponašanja (zavisne varijable) ; (2) da ispita razliku između rezultata koje donosi izravni pristup materiji/problemu i pristup koji se koristi raznim oblicima udaljavanja od problema (analogija) i (3) da ispita stav učenika prema primjeni procesne drame u nastavi. Istraživanje sam provela u zagrebačkoj školi, a 124 ispitanika učenici su u dobi od 12 do 14 godina (7. i 8. razred). Prikupila sam podatke za kvantitativnu i kvalitativnu analizu. Rezultati dobiveni deskriptivnom analizom i analizom kovarijance pokazali su da se primjenom procesne drame nije utjecalo na razvoj prosocijalnoga i smanjenje agresivnoga ponašanja učenika. Rezultati kvalitativne analize potvrdili su da učenici, neovisno o pristupu, imaju pozitivan stav o primjeni procesne drame. U završnoj raspravi propitujem, stoga, razne aspekte vrijednosti i mogućnosti procesne drame kao metodičkoga pristupa koji može obogatiti kurikulum, ali i pozitivno utjecati na razredno ozračje.

dramska pedagogija ; dramski odgoj ; dramska kultura ; dramsko izražavanje i dramsko stvaralaštvo ; dramske metode i dramske tehnike ; Nacionalni okvirni kurikulum ; pedagogijske teorije škole i učenja ; pedagoška praksa ; pristup (analogijom i izravni) ; prosocijalno i agresivno ponašanje ; školski kurikulum ; tehnike procesne drame ; teorija kurikuluma

nije evidentirano

engleski

Process drama in modern school's curriculum

nije evidentirano

drama pedagogy ; drama in education ; drama culture ; drama expression and drama creativity ; methods and techniques of drama ; National curriculum framework for pre-school education ; general compulsory and secondary education ; pedagogic theories of education and learning ; teaching practice ; direct and analogy-based approach ; prosocial and aggressive behaviour ; school curriculum ; process drama techniques ; curriculum theory

nije evidentirano

Podaci o izdanju

251

30.11.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija