Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava (CROSBI ID 257521)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Bognar, Branko Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 10 (2017), 11; 143-166. doi: 10.21857/ypn4oc82o9

Podaci o odgovornosti

Bognar, Branko

hrvatski

Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava

Hrvatska se već duže vrijeme nalazi pred izazovom promjena odgojno-obrazovnog sustava. U posljednjih desetak godina proces promjena započinjao je razvojem obrazovnih standarda ili stvaranjem kurikul(um)a te se predviđala izrada udžbenika i priručnika uz tradicionalne oblike stručnog usavršavanja učitelja. Sve to je trebalo doprinijeti uspostavljanju kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog sustava. Unatoč potrošenom vremenu i fnancijskim sredstvima, naše škole se nisu znatno promijenile. Razlog tome moguće je tražiti u nedovoljno promišljenom pristupu promjenama. Naime, dosadašnja reformska nastojanja su uvelike zanemarivala važnost unapređenja profesionalnih kompetencija učitelja što nije moguće postići samo izmjenama nastavnih programa ili izradom novih kurikularnih dokumenata. To ovisi prije svega o inicijalnom obrazovanju i stručnom usavršavanju učitelja. Cilj je članka utvrditi značajke kvalitetnog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja učitelja koji mogu doprinijeti bitnim promjenama u nastavi te unaprijediti rezultate učenja učenika. Na temelju analize relevantnih istraživanja utvrđeno je kako bi trebalo sustavno planirati potrebe za učiteljskim kadrom, brinuti o privlačenju i izboru najboljih kandidata za upis na učiteljske i nastavničke studije. Posebnu pozornost bi trebalo posvetiti inicijalnom obrazovanju predmetnih učitelja koje bi trebalo biti integrirano uz podjednaku usmjerenost na stručna kao i metodičko-pedagoško-psihološka znanja. Učinkovito stručno usavršavanje, koje doprinosi nastavi usmjerenoj na učenika i boljim rezultatima učenja učenika, aktivno je, integrirano, suradničko, kvalitetno vođeno i refleksivno. Ukoliko uz promjene kurikuluma izostanu mjere, koje su usmjerene na unapređenje profesionalnih kompetencija učitelja, teško možemo očekivati bolje rezultate učenja učenika.

inicijalno obrazovanje učitelja ; promjene odgojno-obrazovnog sustava ; stručno usavršavanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Towards changing the system of education

nije evidentirano

pre-service teacher education ; changing the system of education ; teacher specialization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (11)

2017.

143-166

objavljeno

1846-9787

1848-7912

10.21857/ypn4oc82o9

Trošak objave rada u otvorenom pristupu

APC

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice