Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava (CROSBI ID 257521)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bognar, Branko
hrvatski
Ususret promjenama odgojno-obrazovnog sustava
Hrvatska se već duže vrijeme nalazi pred izazovom promjena odgojno-obrazovnog sustava. U posljednjih desetak godina proces promjena započinjao je razvojem obrazovnih standarda ili stvaranjem kurikul(um)a te se predviđala izrada udžbenika i priručnika uz tradicionalne oblike stručnog usavršavanja učitelja. Sve to je trebalo doprinijeti uspostavljanju kvalitetnijeg odgojno-obrazovnog sustava. Unatoč potrošenom vremenu i fnancijskim sredstvima, naše škole se nisu znatno promijenile. Razlog tome moguće je tražiti u nedovoljno promišljenom pristupu promjenama. Naime, dosadašnja reformska nastojanja su uvelike zanemarivala važnost unapređenja profesionalnih kompetencija učitelja što nije moguće postići samo izmjenama nastavnih programa ili izradom novih kurikularnih dokumenata. To ovisi prije svega o inicijalnom obrazovanju i stručnom usavršavanju učitelja. Cilj je članka utvrditi značajke kvalitetnog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja učitelja koji mogu doprinijeti bitnim promjenama u nastavi te unaprijediti rezultate učenja učenika. Na temelju analize relevantnih istraživanja utvrđeno je kako bi trebalo sustavno planirati potrebe za učiteljskim kadrom, brinuti o privlačenju i izboru najboljih kandidata za upis na učiteljske i nastavničke studije. Posebnu pozornost bi trebalo posvetiti inicijalnom obrazovanju predmetnih učitelja koje bi trebalo biti integrirano uz podjednaku usmjerenost na stručna kao i metodičko-pedagoško-psihološka znanja. Učinkovito stručno usavršavanje, koje doprinosi nastavi usmjerenoj na učenika i boljim rezultatima učenja učenika, aktivno je, integrirano, suradničko, kvalitetno vođeno i refleksivno. Ukoliko uz promjene kurikuluma izostanu mjere, koje su usmjerene na unapređenje profesionalnih kompetencija učitelja, teško možemo očekivati bolje rezultate učenja učenika.
inicijalno obrazovanje učitelja ; promjene odgojno-obrazovnog sustava ; stručno usavršavanje učitelja
nije evidentirano
engleski
Towards changing the system of education
nije evidentirano
pre-service teacher education ; changing the system of education ; teacher specialization
nije evidentirano
Podaci o izdanju
10 (11)
2017.
143-166
objavljeno
1846-9787
1848-7912
10.21857/ypn4oc82o9