Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom (CROSBI ID 670279)
Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mayer, Lana ; Živković Zebec, Vedrana
hrvatski
Spoj zabavnog i poučnog: Poticanje višestruke pismenosti grafičkim romanom
Suvremeni je koncept pismenosti dinamičan, a s obzirom da živimo u vremenu kada informacije primamo preko različitih medija, potrebno je stjecati sposobnost razumijevanja i korištenja simboličkog jezika različitih znakovnih sustava i modusa odnosno višestruku pismenost. Medij knjige mijenja se i ulazi u dijalog s drugim medijima, pri čemu nastaju suvremeni hibridni žanrovi na tiskanim ili elektroničkim medijima, a jedan od takvih žanrova je i grafički roman. Grafički su romani multimodalni jer u njima supostoje vizualni i narativni modus i oba modusa utječu na generiranje značenja, a ujedno postojanje dvaju modusa čini taj žanr zanimljivijim i recepcijski prihvatljivijim dječjim čitateljima. U radu je dan pregled teorije o višestrukoj pismenosti i multimodalnosti, a na odabranim primjerima iz dječje književnosti prikazano je kako grafički romani svojim multimodalnim elementima utječu na razvoj višestruke pismenosti u dječjih čitatelja.
grafički roman, razvoj pismenosti, višestruka pismenost, multimodalnost
nije evidentirano
engleski
Entertainment Meets Education: Fostering Multiple Literacies through Graphic Novels
nije evidentirano
graphic novel, literacy development, multiliteracies, multimodality
nije evidentirano
Podaci o prilogu
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o skupu
8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku
predavanje
01.12.2017-02.12.2017
Osijek, Hrvatska