Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 424207)

Ocjenski rad | diplomski rad

Sabolić, Nikolina Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Sabolić, Nikolina

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi

Kroz povijest se spominju mnogi znanstvenici koji su pridonijeli razvoju genetike, a najpoznatiji među njima je Gregor Mendel. Gregor Mendel je otkrio zakone nasljeđivanja koji su postali temelj istraživanja drugih znanstvenika i razvoju genetike. Zahvaljujući znanstvenicima koji su se bavili raznim istraživanjima u polju genetike nasljednost možemo definirati kao prijenos karakteristika s roditelja na potomstvo stoga su boja kose, boja očiju, visina, tjelesna težina, krvne grupe i mnoge bolesti nasljedne. Također se može zaključiti da pojedinac funkcionira kao jedinstvena jedinica koja je različita od drugih ljudi, dok s druge strane grupa gena određuje nasljednost. Istraživanje u ovom radu bavi se nasljednim osobinama koje djeca nasljeđuju od roditelja i važnost njihova poznavanja. Poznavanje nasljeđivanja kod djece mlađe školske dobi je bitno jer nam nasljednost može puno toga reći o djeci i njihovom zdravlju. Istraživanje je pokazalo da djeca od roditelja nasljeđuju mnogo osobina, međutim najviše se ističu tjelesna težina, nasljedne bolesti i krvna grupa. Rezultati istraživanja također ukazuju na to da postoji velik broj djece koji ima neki problem vezan za tjelesnu težinu, čak njih 69%. Također je zabrinjavajuće da velik broj roditelja ne zna krvnu grupu svoga djeteta, to jest od 51 para roditelja 20 parova ne zna krvnu grupu svoga djeteta što nekad može djecu dovesti u rizičnu situaciju. Veoma malen broj roditelja je testirao svoju djecu na neku bolest bilo nasljednu ili ne. Broj testirane djece iznosi 3, dok 48 djece nije nikada bilo testirano. Dobra suradnja učitelja, roditelja i liječnika je bitna jer se neke nasljedne nepravilnosti vezane za zdravlje djeteta mogu uočiti u školi, a učitelji tada trebaju kontaktirati liječnika i roditelje kako bi se pomoglo takvim učenicima jer se ponekad takve nepravilnosti mogu izliječiti ili ublažiti. Učitelji i roditelji se moraju bolje informirati u vezi zdravlja djece jer ako im učitelji i roditelji ne pomognu rijetko tko će im pomoći. Djeca su naša budućnost stoga se trebamo informirati o njima što više kako bismo im mogli pružiti najbolju moguću pomoć.

nasljednost, nasljedne osobine, djeca mlađe školske dobi

nije evidentirano

engleski

Knowledge of heredity in younger school-age children

nije evidentirano

heredity, heritable traits, children of younger school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

89

26.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti