Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja? (CROSBI ID 257362)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Spasenovski, Nemanja ; Miliša, Zlatko Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja? // Društvene i humanističke studije, 3 (2018), 3; 49-68

Podaci o odgovornosti

Spasenovski, Nemanja ; Miliša, Zlatko

hrvatski

Kako je došlo do komercijalizacije visokog obrazovanja?

Komercijalizacija visokog obrazovanja je posljedica sveopće komercijalizacije života, koju ćemo u ovome članku sagledati iz povijesnog i sociopedagogijskog aspekta. U radu analiziramo pojavu i razvoj konzumerizma, ne kao ekonomske teorije, već nametnutog životnog stila. Konzumerizam je proizvod korporativnog kapitalizma koji pomoću manipulativnih medija kreira potrošačke navike. Potrošnja je još krajem 18. stoljeća postala masovna, a od 21. stoljeća prerasta u ideologiju posjedovanja proizvoda, a odabir proizvoda nosi sa sobom statusnu pripadnost, ili identifikacijski značaj (prepoznavanja) konzumenta. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku s aktualnim pitanjima na dodatna istraživanja. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranog cilja, konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Jedan od važnijih razloga ekspanzije konzumerizma na svim razinama je svakako i šutnja akademske zajednice. U radu se navode neki poticajni primjeri za pedagošku praksu – osvještavanje problema konzumerizma kod djece i mladih, ali i navodi potreba za uvođenjem preventivnih programa na nacionalnoj razini. Ovaj rad tretira konzumerizam i komercijalizaciju života kao iznimno važno sociopedagoško pitanje, stoga se nadamo ovim člankom potaknuti na širu akademsku raspravu iz različitih akademskih perspektiva i znanstvenih područja o nadasve aktualnom problemu komercijalizacije života iz koje posljedično analiziramo i komercijalizaciju visokog obrazovanja.

komercijalizacija života, komercijalizacija visokog obrazovanja, konzumerizam, društvene znanosti, humanističke znanosti

nije evidentirano

engleski

How did commercialization of higher education start

nije evidentirano

commercialization of the life ; commercialization of higher education ; consumerism ; social sciences ; humanities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (3)

2018.

49-68

objavljeno

2490-3640

2490-3647

Povezanost rada

Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti