Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga roditeljske kompetencije i odgojnih postupaka roditelja na pojavu rizičnih ponašanja djece (CROSBI ID 424171)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Šimić, Katarina Uloga roditeljske kompetencije i odgojnih postupaka roditelja na pojavu rizičnih ponašanja djece / Ljubetić, Maja (mentor); Mostar, Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Šimić, Katarina

Ljubetić, Maja

hrvatski

Uloga roditeljske kompetencije i odgojnih postupaka roditelja na pojavu rizičnih ponašanja djece

Roditeljstvo je kompleksno i sastoji se od niza zadataka, uloga, pravila i odnosa koje roditelji ostvaruju u interakciji s djetetom. U suvremenom društvu od roditelja se očekuje obavljanje niza različitih aktivnosti koje njihovu roditeljsku ulogu čine zahtjevnom i izazovnom stavljajući poseban naglasak na roditeljsku odgovornost. Biti roditelj nije lako, a kako bi se u potpunosti i uspješno ostvario u roditeljskoj ulozi, pedagoški kompetentan roditelj teži novim znanjima, vještinama, sposobnostima i djelotvornoj komunikaciji s djetetom. Pedagoški kompetentan roditelj promišljeno i mudro bira roditeljske odgojne postupke koji doprinose jačanju odnosa s djetetom i preventivno djeluju na pojavu rizičnih ponašanja. U ovom radu, istražena je uloga roditeljske kompetencije i odgojnih postupaka koji (ne)doprinose pojavi rizičnih ponašanja djece osnovnoškolske dobi. S ciljem utvrđivanja samoprocjene roditeljske kompetencije u istraživanju smo koristili Skalu percepcije kompetentnosti roditelja za roditeljsku ulogu (SAKORU), za utvrđivanje latentnih struktura prostora roditeljskih odgojnih postupaka korišten je Alabama upitnik o roditeljstvu, a za utvrđivanje latentnih struktura prostora samoprocjene rizičnih ponašanja djece Upitnik samoprocjene rizičnih ponašanja djece. Polazište istraživanja je uvjerenje kako su učenici 7-ih i 8-ih razreda osnovne škole, čiji se roditelji procjenjuju pedagoški kompetentnima i koji u odgoju primjenjuju primjerene odgojne postupke, manje skloni rizičnim ponašanjima. Rezultati istraživanja ukazuju na značajne razlike u samoprocjeni roditeljskih kompetencija roditelja s obzirom na spol, dob, stručnu spremu i radni status, dok nisu pronađene statistički značajne razlike s obzirom na broj djece u obitelji. Nalazi istraživanja potvrđuju značajnu povezanost između pedagoške kompetencije roditelja i odgojnih postupaka koje primjenjuju. Utvrđena je i značajna povezanost rizičnih ponašanja s obzirom na pojedina sociodemografska obilježja učenika (dob i razred koji učenik pohađa). Dobiveni rezultati mogu poslužiti za bolje razumijevanje roditeljske kompetencije, odgojnih postupaka roditelja i prevencije rizičnih ponašanja djece na ovim prostorima. Istodobno, oni mogu poslužiti kao znanstveno utemeljena osnova za izradu programa obrazovanja roditelja s ciljem jačanja njihove pedagoške kompetencije.

odgojni postupci, rizična ponašanja, roditelji, roditeljske kompetencije

nije evidentirano

engleski

The role of parental competence and educational practices on the emergence of children's risk behavior

nije evidentirano

educational practices, risk behavior, parents, parental competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

296

25.10.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište u Mostaru, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti

Mostar

Povezanost rada

Pedagogija