Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Gospodarenje otpadom kroz aktivnosti u dječjem vrtiću (CROSBI ID 424164)

Ocjenski rad | diplomski rad

Landeka, Katarina Gospodarenje otpadom kroz aktivnosti u dječjem vrtiću / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Landeka, Katarina

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Gospodarenje otpadom kroz aktivnosti u dječjem vrtiću

Svrha diplomskog rada je utvrditi koliko su djeca predškolskoga uzrasta ekološki osviještena, koliko je njihovo znanje o zaštiti okoliša i primjenjuju li ga u praksi te utvrditi koliko su roditelji ispitane djece ekološki osviješteni, koliko je njihovo znanje o zaštiti okoliša i primjenjuju li ga u praksi. Izrađen je na Odsjeku za prirodoslovlje Učiteljskog fakulteta u Osijeku iz predmeta Ekologija za održivi razvoj. Mentor diplomskog rada je izv. prof. dr. sc. Irella Bogut, a sumentor je mr. sc. Željko Popović, profesor visoke škole. Diplomski rad sadrži 57 stranica, 27 slika, 2 tablice, 16 grafikona i 3 priloga. Gospodarenje otpadom je skup svih aktivnosti, odluka i mjera za sprečavanje nastanka otpada, smanjivanje količine otpada i/ili njegova štetnog utjecaja na okoliš. Problem gospodarenja otpadom trenutačno je najaktualniji problem koji traži brzo i učinkovito rješavanje. Ispitivanje sam provela u Predškoli pri OŠ „Ivana Kozarca“ u Nijemcima na uzorku od 20-ero djece, polaznika predškolskog programa u dobi od 6 i 7 godina. Anketni upitnik sam provela na uzorku od 20 roditelja od kojih je 2 bilo muškarca i 18 žena u dobi od 26 do 47 godina. Provjeru dječjeg znanja o otpadu, separaciji otpada i recikliranju sam provela usmenim ispitivanjem (intervjuom) pomoću unaprijed pripremljenih 11 pitanja. Za roditelje sam pripremila anketni upitnik koji se sastojao od 15 pitanja (otvorenog i zatvorenog tipa). Pomoću intervjua sam saznala kako većina djece posjeduje zadovoljavajući broj informacija vezanih uz temu gospodarenja otpadom i očuvanja okoliša.17-ero djece ima neka saznanja o tome što znači otpad, dok 3 djeteta ili ne znaju koje je značenje riječi otpad, ili ne znaju definirati što po njihovom mišljenju znači ta riječ.5-ero djece je izjavilo kako ne zna na koji način nastaje otpad dok je 15-ero odgovorilo na pitanje. Na pitanje Možemo li razvrstavati otpad15-ero djece je ispravno odgovorilo, no ostalih 5 je odgovorilo da ne možemo razvrstavati otpad ili da ne znaju. 10 ispitanika ne zna zašto razvrstavamo otpad, a ostalih 10 imaju neka saznanja zašto razvrstavamo otpad. Na pitanje Kako bi ti razvrstao/la otpad14 ispitanika je dalo odgovor na postavljeno pitanje dok je njih 6 odgovorilo da ne zna. Na pitanje Što je recikliranje 16 ispitanika je odgovorilo, a 4 djeteta ne znaju. 6-ero djece zna čemu služi žuti kontejner, 8-ero djece zna čemu služi plavi kontejner, 7-ero djece zna čemu služi zeleni kontejner a 15-ero djece zna čemu služi sivi kontejner. Na pitanje Što se događa s otpadom nakon što ga ubacimo u kontejnere sam dobila 17 konkretnih odgovora a 3 djeteta su odgovorila da ne znaju. Anketom za roditelje sam saznala kako je njihovo znanje o zaštiti okoliša većinom korektno ali budući da stanuju u sredini koja nema velike mogućnosti za primjenu u praksi (nedostaje spremnika za razvrstavanje otpada ; u blizini ne postoji ekološka udruga kojoj bi se mogli pridružiti) svoje znanje ne mogu u potpunosti primijeniti. S polaznicima Predškole provela sam aktivnosti na temu gospodarenja otpadom i recikliranja, te sam održala zajedničku kreativnu radionicu za roditelje i djecu na temu recikliranja.

okoliš, gospodarenje otpadom, ekološke aktivnosti djece predškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Waste management through set of kindergarten activities

nije evidentirano

environment, waste management, environmental activities of preschool children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

26.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti