Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 971094

USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA


Domjanović Horvat, Doroteja; Labak, Irena; Radanović, Ines
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2018. str. 50-50 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)


Naslov
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA
(Class content acquisition in science and biology in bilingual class departments)

Autori
Domjanović Horvat, Doroteja ; Labak, Irena ; Radanović, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, 2018, 50-50

ISBN
978-953-6218-79-0

Skup
4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15-26.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
Dvojezičnost, postignuća, Priroda, Biologija
(Bilingual, class content acquisition, science, biology)

Sažetak
Škole po B modelu su škole koje nastavu izvode osim na hrvatskom jeziku i na jeziku nacionalne manjine. U takvim se školama nastava izvodi dvojezično (u istom razrednom odjeljenju nastava se istovremeno izvodi na dva jezika). Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja utječe li dvojezičnost na rezultate učenja iz Prirode i Biologije. S učenicima petog, šestog i sedmog razreda dvojezičnog razrednog odjela (nastava Prirode i Biologije se izvodi istovremeno na hrvatskom i mađarskom jeziku), odjela u kojem se nastava izvodi na hrvatskom jeziku i odjela u kojima se nastava izvodi na mađarskom jeziku izvršena je analiza ocjena koje su učenici stekli tijekom 2017./2018. školske godine. Analizom je utvrđeno da su učenici u dvojezičnim odjelima bolji u ukupnoj ocjeni (srednja vrijednost ocjena oba elementa ocjenjivanja, p<0, 001) te u ocjenama pojedinog elementa ocjenjivanja (usvojenost, razumijevanje i primjena programskih sadržaja, p=0, 011 te element praktični radovi, p=0, 048) od učenika odjela u kojem se nastava izvodi samo na hrvatskom odnosno mađarskom jeziku. Dvojezični učenici podjednaki su u usmenoj i pisanoj provjeri znanja dok su po ukupnoj ocjeni od svih dvojezičnih najbolji učenici šestog razreda, a najslabiji učenici sedmog razreda. U svim ispitivanim razrednim odjelima učenici aktivno uče, a u dvojezičnim odjelima učenici su govornici oba jezika te čuju učiteljevo i učeničko tumačenje više puta (ovisno o strategiji učenja, metodi i obliku rada) što pridonosi boljem razumijevanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju