Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA (CROSBI ID 669960)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Domjanović Horvat, Doroteja ; Labak, Irena ; Radanović, Ines USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment / Puzić, Saša (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 50-50

Podaci o odgovornosti

Domjanović Horvat, Doroteja ; Labak, Irena ; Radanović, Ines

hrvatski

USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA

Škole po B modelu su škole koje nastavu izvode osim na hrvatskom jeziku i na jeziku nacionalne manjine. U takvim se školama nastava izvodi dvojezično (u istom razrednom odjeljenju nastava se istovremeno izvodi na dva jezika). Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja utječe li dvojezičnost na rezultate učenja iz Prirode i Biologije. S učenicima petog, šestog i sedmog razreda dvojezičnog razrednog odjela (nastava Prirode i Biologije se izvodi istovremeno na hrvatskom i mađarskom jeziku), odjela u kojem se nastava izvodi na hrvatskom jeziku i odjela u kojima se nastava izvodi na mađarskom jeziku izvršena je analiza ocjena koje su učenici stekli tijekom 2017./2018. školske godine. Analizom je utvrđeno da su učenici u dvojezičnim odjelima bolji u ukupnoj ocjeni (srednja vrijednost ocjena oba elementa ocjenjivanja, p<0, 001) te u ocjenama pojedinog elementa ocjenjivanja (usvojenost, razumijevanje i primjena programskih sadržaja, p=0, 011 te element praktični radovi, p=0, 048) od učenika odjela u kojem se nastava izvodi samo na hrvatskom odnosno mađarskom jeziku. Dvojezični učenici podjednaki su u usmenoj i pisanoj provjeri znanja dok su po ukupnoj ocjeni od svih dvojezičnih najbolji učenici šestog razreda, a najslabiji učenici sedmog razreda. U svim ispitivanim razrednim odjelima učenici aktivno uče, a u dvojezičnim odjelima učenici su govornici oba jezika te čuju učiteljevo i učeničko tumačenje više puta (ovisno o strategiji učenja, metodi i obliku rada) što pridonosi boljem razumijevanju.

dvojezičnost, postignuća, Priroda, Biologija

nije evidentirano

engleski

Class content acquisition in science and biology in bilingual class departments

nije evidentirano

bilingual, class content acquisition, science, biology

nije evidentirano

Podaci o prilogu

50-50.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

4. dani obrazovnih znanosti: Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje

predavanje

15.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti