USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA (CROSBI ID 669960)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Domjanović Horvat, Doroteja ; Labak, Irena ; Radanović, Ines
hrvatski
USVOJENOST NASTAVNOG SADRŽAJA IZ PRIRODE I BIOLOGIJE U DVOJEZIČNIM RAZREDNIM ODJELIMA
Škole po B modelu su škole koje nastavu izvode osim na hrvatskom jeziku i na jeziku nacionalne manjine. U takvim se školama nastava izvodi dvojezično (u istom razrednom odjeljenju nastava se istovremeno izvodi na dva jezika). Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja utječe li dvojezičnost na rezultate učenja iz Prirode i Biologije. S učenicima petog, šestog i sedmog razreda dvojezičnog razrednog odjela (nastava Prirode i Biologije se izvodi istovremeno na hrvatskom i mađarskom jeziku), odjela u kojem se nastava izvodi na hrvatskom jeziku i odjela u kojima se nastava izvodi na mađarskom jeziku izvršena je analiza ocjena koje su učenici stekli tijekom 2017./2018. školske godine. Analizom je utvrđeno da su učenici u dvojezičnim odjelima bolji u ukupnoj ocjeni (srednja vrijednost ocjena oba elementa ocjenjivanja, p<0, 001) te u ocjenama pojedinog elementa ocjenjivanja (usvojenost, razumijevanje i primjena programskih sadržaja, p=0, 011 te element praktični radovi, p=0, 048) od učenika odjela u kojem se nastava izvodi samo na hrvatskom odnosno mađarskom jeziku. Dvojezični učenici podjednaki su u usmenoj i pisanoj provjeri znanja dok su po ukupnoj ocjeni od svih dvojezičnih najbolji učenici šestog razreda, a najslabiji učenici sedmog razreda. U svim ispitivanim razrednim odjelima učenici aktivno uče, a u dvojezičnim odjelima učenici su govornici oba jezika te čuju učiteljevo i učeničko tumačenje više puta (ovisno o strategiji učenja, metodi i obliku rada) što pridonosi boljem razumijevanju.
dvojezičnost, postignuća, Priroda, Biologija
nije evidentirano
engleski
Class content acquisition in science and biology in bilingual class departments
nije evidentirano
bilingual, class content acquisition, science, biology
nije evidentirano
Podaci o prilogu
50-50.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Puzić, Saša
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
978-953-6218-79-0
Podaci o skupu
4. dani obrazovnih znanosti: Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje
predavanje
15.10.2018-26.10.2018
Zagreb, Hrvatska