Zadovoljstvo bolesnika – indikator kvalitete skrbi u bolnici (CROSBI ID 669948)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Prlić, Nada ; Lončar, Zdravka ; Kokić, Antonio ; Vujanić, Jakov ; Lovrić, Robert
hrvatski
Zadovoljstvo bolesnika – indikator kvalitete skrbi u bolnici
Svrha istraživanja. Zadovoljstvo bolesnika pruženom skrbi jedan je od ishoda kvalitete skrbi. Procjena je zadovoljstva bolesnika zastupljena u zdravstvenim ustanovama koje teže povećati svoju učinkovitost i opravdati povjerenje bolesnika koji traže njihove usluge. Zadovoljstvo je korisnika zdravstvenom zaštitom mjera njegove percepcije o kvaliteti zdravstvene zaštite. Mjerenje je zadovoljstva korisnika dio društvene participacije u ukupnom zdravstvenom sustavu. Cilj. Ispitati zadovoljstvo bolesnika zdravstvenom skrbi, komunikacijom djelatnika prema bolesniku, smještajem, čistoćom i prehranom tijekom hospitalizacije. Ispitanici i metode. U istraživanju je sudjelovalo 311 ispitanika, 141 (45, 3 %) muški i 170 (54, 7 %) ženskih, starijih od 18 godina hospitaliziranih u SKB Mostar. Kao instrument istraživanja rabljen je upitnik koji je sadržavao demografske podatke o ispitanicima te standardizirani upitnik “HCAHPS Survey” s 28 čestica na četiristupanjskoj i jednom na desetstupanjskojLikertovoj skali. Rezultati. Ispitanici su zadovoljstvo komunikacijom procijenili srednjom ocjenom 3, 7. Postoji razlika u zadovoljstvu bolesnika u podskali odgovornost bolničkog osoblja s obzirom na spol (p = 0, 042). Muškarci su zadovoljniji = 3, 6) u odnosu na žene = 3, 5). Utvrđena je značajna razlika u procjeni komunikacije medicinskih sestara prema vrsti odjela (p = 0, 006). Ispitanici s nekirurških odjela zadovoljniji su komunikacijom ( = 3, 8), mirom i tišinom u bolničkom okruženju ( = 3, 4) od ispitanika s kirurških odjela. Informacije o načinu života i skrbi nakon otpusta iz bolnice dobilo je ukupno 188 (60, 5%) ispitanika, dok njih 123 (39, 5%) informacije nisu dobili. Prehranom u bolnici zadovoljno je 242 (77, 8%) ispitanika, a 69 (22, 1%) nije. Utvrđena je razlika u čestici „Biste li ovu bolnicu preporučili svojim prijateljima i obitelji?“ prema iskustvu liječenja u drugim bolnicama (p = 0, 038). Ispitanici bi liječeni u drugim bolnicama „ovu bolnicu preporučili svojim prijateljima i obitelji“ = 3, 8) u odnosu na one koji nisu = 3, 7). Ispitanici su ukupno ocijenili bolnicu srednjom vrijednosti 8, 7. Zaključak. Ispitanici su zadovoljni komunikacijom djelatnika, smještajem, čistoćom i prehranom tijekom hospitalizacije.
Bolesnik, bolnica, indikator kvalitete, zadovoljstvo, zdravstvena skrb
nije evidentirano
engleski
Patient Satisfaction - Hospital Care Quality Indicator
nije evidentirano
patient, hospital, quality indicator, satisfaction, health care
nije evidentirano
Podaci o prilogu
12-12.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik sažetaka: 5. SIMPOZIJ MEDICINSKIH SESTARA I TEHNIČARA, s međunarodnim sudjelovanjem „Indikatori i kvaliteta zdravstvene njege“
Lončar, Zdravka
Mostar: Fakultet zdravstvenih studija Sveučilišta u Mostaru i Sveučilišna klinička bolnica Mostar
2566-4727
Podaci o skupu
5. SIMPOZIJ MEDICINSKIH SESTARA I TEHNIČARA s međunarodnim sudjelovanjem „Indikatori i kvaliteta zdravstvene njege“
predavanje
15.09.2017-16.09.2017
Mostar, Bosna i Hercegovina