Kvantitativni i kvalitativni pristupi istraživačkom radu u sestrinstvu (CROSBI ID 669943)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lovrić, Robert ; Prlić, Nada
hrvatski
Kvantitativni i kvalitativni pristupi istraživačkom radu u sestrinstvu
Uvod: Istraživanja u sestrinstvu sastavnica su pozitivističke ili pak naturalističke paradigme koje streme suprotnim pretpostavkama o stvarnosti i pogledu na svijet. Pozitivistički stav zagovara postojanje mjerljive stvarnosti i sukladan je kvantitativnom istraživačkom pristupu. Prema naturalističkoj paradigmi postoji više promjenjivih stvarnosti što je svojstveno kvalitativnom pristupu. Svrha/cilj: Cilj je ovog rada opisati osnovna obilježja, prednosti i nedostatke kvantitativnih, kvalitativnih i kombiniranih pristupa istraživačkom radu u području sestrinstva. Razrada: Izraz „kvantitativno“ odnosi se na ono što je točno i precizno mjerljivo, a izraz „kvalitativno“ na ono što se ne može precizno izmjeriti. Kvantitativan je pristup formalan, objektivan i deduktivan te usmjeren opisivanju fenomena pomoću većeg broja ispitanika što omogućuje uopćavanje rezultata na široj populaciji. Međutim, kvantitativan pristup ima jasne nedostatke u prepoznavanju novih i neistraženih pojava. Kvalitativan je pristup neformalan, subjektivan i induktivan te usmjeren na sveobuhvatno opisivanje pojava uz mali broj ispitanika. Omogućuje prepoznavanje i dublje razumijevanje još neispitanih fenomena, osobnih iskustava i osjećaja ispitanika. Stoga može osigurati informacije koje ne bi „isplivale” unaprijed zadanim pitanjima. Također, pruža verbalne podatke koji se mogu kodirati i kvantificirati, stoga se dobro uklapa u sestrinsku praksu. Osnovni su nedostatci kvalitativnog pristupa nemogućnost uopćavanja rezultata na opću populaciju zbog relativno malog broja ispitanika i česta opsežna ulaganja. Sve je popularniji trend kombiniranih tzv. „mix metoda“ koje podrazumijevaju integraciju kvantitativnih i kvalitativnih metoda u istom istraživanju, bilo usporedno ili u odvojenim fazama. Kombinirane metode ističu pojedine prednosti određenog istraživačkog pristupa, a istovremeno minimaliziraju ograničenja što uvelike „obogaćuje” znanstveni rad. Zaključci: Istraživanja u sestrinstvu obično se provode primjenom kvantitativnih ili kvalitativnih istraživačkih pristupa. Osnovne su prednosti jednog pristupa istovremeno nedostatci drugog. Stoga, pri planiranju istraživanja potrebno je sukladno uvjetima i okolnostima te cilju istraživanja odabrati odgovarajući istraživački pristup ili ih kombinirati.
Istraživanja u sestrinstvu, kvantitativni istraživački pristup, kvalitativni istraživački pistup, kombinirani pristup
nije evidentirano
engleski
Quantitative and Qualitative Approaches in Nursing Research
nije evidentirano
Research in nursing, quantitative research approach, qualitative research approach, combined approach
nije evidentirano
Podaci o prilogu
72-73.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
BOOK OF ABSTRACTS 1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE CONTEMPORARY NURSING
Lovrić, Robert ; Včev, Aleksandar
Osijek: Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-48243-0-6
Podaci o skupu
Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina = Contemporary nursing: history as a foundation, theory as a source, education as a path, quality as a commitment, science as a truth
predavanje
21.09.2018-22.09.2018
Osijek, Hrvatska