Percepcija studenta sestrinstva o međuodnosu medicinske sestre i bolesnika tijekom sestrinske skrbi (CROSBI ID 669941)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vujanić, Jasenka ; Prlić, Nada ; Lovrić, Robert
hrvatski
Percepcija studenta sestrinstva o međuodnosu medicinske sestre i bolesnika tijekom sestrinske skrbi
Uvod: Zdravstvena njega i međuodnos medicinskih sestara s pacijentima usko su povezani. Prema teoriji J. Watson, medicinska sestra mora razviti i održavati vjerodostojan odnos povjerenja tijekom sestrinske skrbi kako bi promicala izlječenje i zdravlje te očuvala dostojanstvo i humani pristup prema pacijentu. Watson je razvila teoriju o deset čimbenika skrbi (carative factors) za terapeutske odnose i kliničke vještine. Studenti sestrinstva započinju studiranje s percepcijom o skrbi za druge a tijekom studija u stalnom su međuodnosu s predavačima, kliničkim mentorima, pacijentima i njihovim obiteljima te drugim studentima. Cij je ovoga istraživanja ispitati percepciju studenata sestrinstva o važnosti i primjenjivosti međuodnosa medicinska sestra - bolesnik u kliničkoj praksi, te njihovoj kompetentnosti za međuodnos s bolesnikom tijekom sestrinske skrbi. Metode: Provedeno je presječno istraživanje u kojem je sudjelovalo 149 studenata prve, druge i treće godine preddiplomskog studija Sestrinstvo, Fakulteta za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, akademske 2014./15. godine. Korišten je standardizirani upitnik Caring Nurse-Patient Interactions, Short Scale: 23-item Version, (CNPI-23). Upitnik odgovara čimbenicima skrbi koje je opisala Watson. Čimbenici su teoretski grupirani u četiri teoretska područja: klinička skrb, odnosi skrbi, humanistička skrb i udobnost. Rezultati: Od ukupno četiri područja skrbi ispitanici Udobnost smatraju značajno najvažnijim (Sv=4.9 ; SD=0.4 ; p=0.000) i značajno najprimjenjivijim u kliničkoj praksi (Sv=4.7 ; SD=0.7 ; p=0.000) te za isti se osjećaju najkompetentnijima (Sv=4.7 ; SD=0, 6 ; p=0.000). Odnose tijekom skrbi smatraju značajno najmanje važnim (Sv=4.3 ; SD=0.8 ; p=0.000) i najmanje primjenjivim u praksi (Sv=3.7 ; SD=0, 9 ; p=0.000) te za iste se osjećaju najmanje kompetentnima i sigurnima (Sv=3.9 ; SD=0.9 ; p=0.000). Zaključci: Studenti sestrinstva najmanje važnim smatraju odnose s bolesnikom. Veću važnost pridaju kliničkoj skrbi, humanističkoj skrbi i udobnosti bolesnika. Takođerodnose s bolesnikom smatraju najmanje primjenjivim u praksi i za njih se osjećaju najmanje kompetentno i sigurno. U nastavi, na studiju sestrinstvo, je nužno usmjeriti pozornost emocionalnim dimenzijama skrbi, a ne samo znanjima i vještinama.
Skrb, međuodnos sestra-pacijent, čimbenici skrbi
nije evidentirano
engleski
Nursing Students’ Perceptions on the NursePatient Interaction During Nursing Care
nije evidentirano
Caring behaviour, nurse-patient interaction, carative factors
nije evidentirano
Podaci o prilogu
122-123.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
BOOK OF ABSTRACTS 1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE CONTEMPORARY NURSING
Lovrić, Robert ; Včev, Aleksasndar
Osijek: Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-48243-0-6
Podaci o skupu
Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina = Contemporary nursing: history as a foundation, theory as a source, education as a path, quality as a commitment, science as a truth
predavanje
21.09.2018-22.09.2018
Osijek, Hrvatska