Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva? (CROSBI ID 669937)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Prlić, Nada ; Vujanić, Jasenka ; Lovrić, Robert ; Barać, Ivana
hrvatski
Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva?
Uvod: Razvoj medicine, promjene unutar zdravstvenih sustava, razvoj sestrinske znanosti, složenost zadataka u sestrinskoj skrbi i nedostatak medicinskih sestara uvjetuju obrazovanje sestara kao i obrazovni proces. Svima koji sudjelujemo u obrazovanju ovo je prilika i odgovornost za razvoj suvremenoga sestrinstva. Svrha/cilj: Odgovoriti na pitanja: Educiramo li studente sestrinstva za buduće zanimanje? Kako stječu teorijska i činjenična znanja, vještine? Razvijaju li kritičko mišljenje? Primjenjuju li etička načela? Razvijaju li profesionalni identitet? Razrada: Kurikul, kompetencije i ishodi učenja osnova su iz koje svaki nastavnik „ulazi“ u svoj predmet. Pitanja su koja si mora postaviti: „Kako će student postići ishode i „doći“ do kompetencija“? Dobar plan, koji uključuje sve sastavnice, bit će vodič nastavniku i studentu. Zajedno su od prvoga sata s poznatim ishodima, elementima i kriterijima. Strategije, metode, oblici, okruženje za učenje i evaluacija uvjetovani su ishodima učenja. Nastavnik ima slobodu izbora, ali nastava mora biti usmjerena na studenta koji je subjekt u obrazovnom procesu. Korelacija i međupredmetna nastava imaju posebnu važnost u nastavi, daju joj dublji smisao, a prepoznaju se u povezanosti odgojno- obrazovnog procesa u harmoničnu cjelinu. Studenti lakše usvajaju i povezuju znanja, ostvaruje se suodnos znanja u cjelini, razumljivije stječu znanja, vještine i navike, a uz to promiču odgojne vrijednosti. Međupredmetna nastava ima posebnu važnost na kliničkim vježbama gdje studenti pojedinačno, u paru i/ ili skupini integrirajući znanja pripremaju i izvode planirane aktivnosti ; evaluiraju učinjeno, izvode zaključke i vrjednuju sebe, svog “para”, pojedinca i skupinu. Evaluacija studenta uvjetovana je ishodima učenja, razini obrazovanja. Za postizanje ishoda učenja važno je provoditi trajno praćenje studenta dajući razumljive i poticajne povratne informacije. Završnu evaluaciju studenta nastavnik priprema i provodi prema poznatim elementima i kriterijima te ocjenjuje studenta pripadajućom ocjenom. Po završetku ispita student, anonimno, evaluira nastavni proces i nastavnika. Ta evaluacija služi nastavniku za promjene i poboljšanje nastavnog procesa, ali i za promjene kurikula. Zaključci: Obrazovni proces „od kurikula do kurikula“ temeljni je preduvjet za učinkovito obrazovanje medicinskih sestara i razvoj suvremenog sestrinstva.
Obrazovanje medicinskih sestara ; kurikul ; nastavni proces ; studenti sestrinstva
nije evidentirano
engleski
Nursing Education – a Challenge and/or Prerequisite for Development of Modern Nursing?
nije evidentirano
Nursing education ; curriculum ; nursing students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-25.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Book of abstracts 1st International Scientific Conference Contemporary Nursing
Lovrić, Robert ; Včev, Aleksandar
Osijek: Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strosmayera u Osijeku
978-953-48243-0-6
Podaci o skupu
Suvremeno sestrinstvo: povijest kao temelj, teorija kao izvor, obrazovanje kao put, kvaliteta kao obveza, znanost kao istina = Contemporary nursing: history as a foundation, theory as a source, education as a path, quality as a commitment, science as a truth
pozvano predavanje
21.09.2018-22.09.2018
Osijek, Hrvatska