Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 971007

Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva?


Prlić, Nada; Vujanić, Jasenka; Lovrić, Robert; Barać, Ivana
Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva? // Book of abstracts 1st International Scientific Conference Contemporary Nursing / Lovrić, Robert ; Včev, Aleksandar (ur.).
Osijek: Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strosmayera u Osijeku, 2018. str. 24-25 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 971007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva?
(Nursing Education – a Challenge and/or Prerequisite for Development of Modern Nursing?)

Autori
Prlić, Nada ; Vujanić, Jasenka ; Lovrić, Robert ; Barać, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Book of abstracts 1st International Scientific Conference Contemporary Nursing / Lovrić, Robert ; Včev, Aleksandar - Osijek : Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strosmayera u Osijeku, 2018, 24-25

ISBN
978-953-48243-0-6

Skup
Contemporary nursing: history as a foundation, theory as a source, education as a path, quality as a commitment, science as a truth

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21-22.09.2018

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Obrazovanje medicinskih sestara ; kurikul ; nastavni proces ; studenti sestrinstva
(Nursing education ; curriculum ; nursing students)

Sažetak
Uvod: Razvoj medicine, promjene unutar zdravstvenih sustava, razvoj sestrinske znanosti, složenost zadataka u sestrinskoj skrbi i nedostatak medicinskih sestara uvjetuju obrazovanje sestara kao i obrazovni proces. Svima koji sudjelujemo u obrazovanju ovo je prilika i odgovornost za razvoj suvremenoga sestrinstva. Svrha/cilj: Odgovoriti na pitanja: Educiramo li studente sestrinstva za buduće zanimanje? Kako stječu teorijska i činjenična znanja, vještine? Razvijaju li kritičko mišljenje? Primjenjuju li etička načela? Razvijaju li profesionalni identitet? Razrada: Kurikul, kompetencije i ishodi učenja osnova su iz koje svaki nastavnik „ulazi“ u svoj predmet. Pitanja su koja si mora postaviti: „Kako će student postići ishode i „doći“ do kompetencija“? Dobar plan, koji uključuje sve sastavnice, bit će vodič nastavniku i studentu. Zajedno su od prvoga sata s poznatim ishodima, elementima i kriterijima. Strategije, metode, oblici, okruženje za učenje i evaluacija uvjetovani su ishodima učenja. Nastavnik ima slobodu izbora, ali nastava mora biti usmjerena na studenta koji je subjekt u obrazovnom procesu. Korelacija i međupredmetna nastava imaju posebnu važnost u nastavi, daju joj dublji smisao, a prepoznaju se u povezanosti odgojno- obrazovnog procesa u harmoničnu cjelinu. Studenti lakše usvajaju i povezuju znanja, ostvaruje se suodnos znanja u cjelini, razumljivije stječu znanja, vještine i navike, a uz to promiču odgojne vrijednosti. Međupredmetna nastava ima posebnu važnost na kliničkim vježbama gdje studenti pojedinačno, u paru i/ ili skupini integrirajući znanja pripremaju i izvode planirane aktivnosti ; evaluiraju učinjeno, izvode zaključke i vrjednuju sebe, svog “para”, pojedinca i skupinu. Evaluacija studenta uvjetovana je ishodima učenja, razini obrazovanja. Za postizanje ishoda učenja važno je provoditi trajno praćenje studenta dajući razumljive i poticajne povratne informacije. Završnu evaluaciju studenta nastavnik priprema i provodi prema poznatim elementima i kriterijima te ocjenjuje studenta pripadajućom ocjenom. Po završetku ispita student, anonimno, evaluira nastavni proces i nastavnika. Ta evaluacija služi nastavniku za promjene i poboljšanje nastavnog procesa, ali i za promjene kurikula. Zaključci: Obrazovni proces „od kurikula do kurikula“ temeljni je preduvjet za učinkovito obrazovanje medicinskih sestara i razvoj suvremenog sestrinstva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasenka Vujanić (autor)

Avatar Url Ivana Barać (autor)

Avatar Url Nada Prlić (autor)

Avatar Url Robert Lovrić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Prlić, Nada; Vujanić, Jasenka; Lovrić, Robert; Barać, Ivana
Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva? // Book of abstracts 1st International Scientific Conference Contemporary Nursing / Lovrić, Robert ; Včev, Aleksandar (ur.).
Osijek: Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strosmayera u Osijeku, 2018. str. 24-25 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
Prlić, N., Vujanić, J., Lovrić, R. & Barać, I. (2018) Obrazovanje medicinskih sestara – izazov i(ili) preduvjet razvoja suvremenoga sestrinstva?. U: Lovrić, R. & Včev, A. (ur.)Book of abstracts 1st International Scientific Conference Contemporary Nursing.
@article{article, year = {2018}, pages = {24-25}, keywords = {Nursing education, curriculum, nursing students}, isbn = {978-953-48243-0-6}, title = {Nursing Education – a Challenge and/or Prerequisite for Development of Modern Nursing?}, keyword = {Nursing education, curriculum, nursing students}, publisher = {Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo Osijek, Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strosmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }