Odgoj i naše doba:kritičke instance Vuk- Pavlovićeve filozofije u našem vremenu (CROSBI ID 62432)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Raunić, Raul
hrvatski
Odgoj i naše doba:kritičke instance Vuk- Pavlovićeve filozofije u našem vremenu
Kompozicija teksta počiva na obrazloženju triju teza. Prva se tiče povijesnosti odgoja i obrazovanja koja se u našem dobu očituje u izvanjskim i unutarnjim promjenama uloga i oblika odgojnih i obrazovnih praksi. Drugu tezu čini kritika instrumentalizacije odgoja i obrazovanja koja u naše vrijeme uzima oblik tehničko- menadžerskog svođenja odgojne i obrazovne komunikacije na postulate opće teorije upravljanja. Treća teza tiče se odnosa odgoja i politike u našemu dobu te odstupa od Vuk-Pavlovićeva djela, osobito od suvremenih interpretacija njegovih radova. Povijesno opravdano i prijeko potrebno inzistiranje na koncepciji metodički negativnog odgoja koji u kontekstu autoritarnih poredaka treba biti obrana pred neopravdanim političkim posezanjima, potrebno je u dobu nominalno liberalnih demokracija nadopuniti razvojem građanskih kompetencija i sposobnostima razboritog političkog prosuđivanja. Bez građanskog ili političkog odgoja demokratska kultura olako zapada u građansku apatiju ili antipolitički populizam.
Vuk-Pavlović ; normativnost i povijesnost odgoja ; vrednote ; sloboda i budućnost u odgoju ; stvaralački doživljaj ; tehnologijsko-menadžerski kurikul ; slojevi znanja ; odgoj za političko prosuđivanje
nije evidentirano
engleski
Education and Our Age: Critical Instances of Vuk- Pavlovic’s Philosophy of Education in Our Time
nije evidentirano
Vuk- Pavlovic ; normativeness and historicity of education ; values ; freedom and future in education ; creative experience ; technology-managerial curriculum ; layers of knowledge ; education for political judgment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
19-39.
objavljeno
Podaci o knjizi
Na Sjeveru s Pavlom Vuk-Pavlovićem
Alić, Sead
Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
2018.
978-953-7809-74-4