Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju (CROSBI ID 669824)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vučetić, Sanja
hrvatski
Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju
Radionice o učenju „Vaših 40%“ dio su preventivnih aktivnosti kojima učenike 1. razreda, upisanih u zahtjevan prirodoslovno-gimnazijski program, osnažujemo za preuzimanje odgovornosti za rješavanje problema prvenstveno u području vlastitog učenja. Radionicu provode učenici starijih godišta - medijatori, članovi psihološke grupe. Time ostvarujemo višestruke prednosti: za učenike početnike je to lakša adaptacija na novo okruženje, za učenike medijatore znači razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, a za školu u cjelini doprinosi ugodnijem i kvalitetnijem školskom okruženju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinkovitost radionica „Vaših 40%“, provedenih u XV. gimnaziji u Zagrebu, tijekom dvije uzastopne školske godine. Kako prva evaluacija radionice, provedene na generaciji učenika upisanih školske godine 2016./2017. (Vučetić i Pavlin-Bernardić, 2018) nije uključivala kontrolnu skupinu, u ovom smo istraživanju željeli ispitati dolazi li do promjena u akademskoj samoefikasnosti i atribucijama školskog uspjeha i neuspjeha kod učenika 1. razreda koji su sudjelovali u radionicama u odnosu na učenike razrednih odjeljenja 1. razreda koji nisu sudjelovali u radionicama, u generaciji koja se upisala u školskoj godini 2017./2018. U istraživanju je sudjelovalo 104 učenika (po 52 u intervencijskoj i u kontrolnoj skupini). Obje su skupine prije i nakon provođenja radionica u intervencijskoj skupini ispunjavale Skalu atribucija školskog uspjeha i neuspjeha i Skalu akademske samoefikasnosti (Lončarić, 2014). Obrađeni su rezultati 92 učenika koji su sudjelovali u obje točke ispitivanja. Iz deskriptivnih podataka može se vidjeti učenici iz obje skupine u prosjeku imaju adaptivne atribucije uspjeha i neuspjeha te umjerenu do višu samoefikasnost u procesu učenja i postizanju željenih ishoda učenja. Serija analiza varijance s ponovljenim mjerenjima (2x2) pokazala je da je jedina statistički značajna razlika između skupine koja je sudjelovala u radionicama i kontrolne skupine dobivena u varijabli atribucije neuspjeha nedostatku truda. Dok u prvom ispitivanju nije bilo razlike između skupina, učenici koji su sudjelovali u radionicama nakon njih statistički značajno više pripisuju neuspjeh, tj. dobivanje ocjene koju smatraju lošom, nedovoljnom ulaganju truda. Ovaj nalaz pokazuje da su učenici u radionici naučili pripisivati svoj neuspjeh faktorima koji se mogu kontrolirati.
adaptacija, radionica o učenju, atribucija neuspjeha, vršnjačke intervencije
nije evidentirano
engleski
Adolescence, adaptation, attribution... Or workshops on learning
nije evidentirano
adaptation, workshops on learning, attributions of failure, peer interventions
nije evidentirano
Podaci o prilogu
205-205.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Sažetci priopćenja
Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M.
Jasrebarsko: Naklada Slap
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska