Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 970570

Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju


Pavlin-Bernardić, Nina; Vučetić, Sanja
Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju // 26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Sažetci priopćenja / Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. (ur.).
Jastrebarsko: Naklada Slap, 2018. str. 205-205 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 970570 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju
(Adolescence, adaptation, attribution... Or workshops on learning)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Vučetić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Sažetci priopćenja / Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. - Jastrebarsko : Naklada Slap, 2018, 205-205

ISBN
978-953-55079-7-0

Skup
26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa

Mjesto i datum
Sv. Martin na Muri, Hrvatska, 7.-10.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
adaptacija, radionica o učenju, atribucija neuspjeha, vršnjačke intervencije
(adaptation, workshops on learning, attributions of failure, peer interventions)

Sažetak
Radionice o učenju „Vaših 40%“ dio su preventivnih aktivnosti kojima učenike 1. razreda, upisanih u zahtjevan prirodoslovno-gimnazijski program, osnažujemo za preuzimanje odgovornosti za rješavanje problema prvenstveno u području vlastitog učenja. Radionicu provode učenici starijih godišta - medijatori, članovi psihološke grupe. Time ostvarujemo višestruke prednosti: za učenike početnike je to lakša adaptacija na novo okruženje, za učenike medijatore znači razvoj socijalnih i komunikacijskih vještina, a za školu u cjelini doprinosi ugodnijem i kvalitetnijem školskom okruženju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinkovitost radionica „Vaših 40%“, provedenih u XV. gimnaziji u Zagrebu, tijekom dvije uzastopne školske godine. Kako prva evaluacija radionice, provedene na generaciji učenika upisanih školske godine 2016./2017. (Vučetić i Pavlin-Bernardić, 2018) nije uključivala kontrolnu skupinu, u ovom smo istraživanju željeli ispitati dolazi li do promjena u akademskoj samoefikasnosti i atribucijama školskog uspjeha i neuspjeha kod učenika 1. razreda koji su sudjelovali u radionicama u odnosu na učenike razrednih odjeljenja 1. razreda koji nisu sudjelovali u radionicama, u generaciji koja se upisala u školskoj godini 2017./2018. U istraživanju je sudjelovalo 104 učenika (po 52 u intervencijskoj i u kontrolnoj skupini). Obje su skupine prije i nakon provođenja radionica u intervencijskoj skupini ispunjavale Skalu atribucija školskog uspjeha i neuspjeha i Skalu akademske samoefikasnosti (Lončarić, 2014). Obrađeni su rezultati 92 učenika koji su sudjelovali u obje točke ispitivanja. Iz deskriptivnih podataka može se vidjeti učenici iz obje skupine u prosjeku imaju adaptivne atribucije uspjeha i neuspjeha te umjerenu do višu samoefikasnost u procesu učenja i postizanju željenih ishoda učenja. Serija analiza varijance s ponovljenim mjerenjima (2x2) pokazala je da je jedina statistički značajna razlika između skupine koja je sudjelovala u radionicama i kontrolne skupine dobivena u varijabli atribucije neuspjeha nedostatku truda. Dok u prvom ispitivanju nije bilo razlike između skupina, učenici koji su sudjelovali u radionicama nakon njih statistički značajno više pripisuju neuspjeh, tj. dobivanje ocjene koju smatraju lošom, nedovoljnom ulaganju truda. Ovaj nalaz pokazuje da su učenici u radionici naučili pripisivati svoj neuspjeh faktorima koji se mogu kontrolirati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Pavlin-Bernardić, Nina; Vučetić, Sanja
Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju // 26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Sažetci priopćenja / Brajša-Žganec, A. ; Penezić, Z. ; Tadić Vujčić, M. (ur.).
Jastrebarsko: Naklada Slap, 2018. str. 205-205 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N. & Vučetić, S. (2018) Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o učenju. U: Brajša-Žganec, A., Penezić, Z. & Tadić Vujčić, M. (ur.)26. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Sažetci priopćenja.
@article{article, year = {2018}, pages = {205-205}, keywords = {adaptacija, radionica o u\v{c}enju, atribucija neuspjeha, vr\v{s}nja\v{c}ke intervencije}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Adolescencija, adaptacija, atribucija... Ili radionice o u\v{c}enju}, keyword = {adaptacija, radionica o u\v{c}enju, atribucija neuspjeha, vr\v{s}nja\v{c}ke intervencije}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Sv. Martin na Muri, Hrvatska} }
@article{article, year = {2018}, pages = {205-205}, keywords = {adaptation, workshops on learning, attributions of failure, peer interventions}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Adolescence, adaptation, attribution... Or workshops on learning}, keyword = {adaptation, workshops on learning, attributions of failure, peer interventions}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {Sv. Martin na Muri, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font