Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama (CROSBI ID 62400)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Novak Milić, Jasna ; Čilaš Mikulić, Marica
hrvatski
Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama
U radu se govori o glagolskome vidu kao dijelu šire jezične kategorije - aspektnosti te mogućnostima, odnosno preduvjetima za njegovo usvajanje. Poučavanje glagolskoga vida neodvojivo je povezano s upućivanjem i poučavanjem druge sastavnice aspektnsoti - s leksičkim vidom, odnosno tipom glagolske situacije, tj. akcionalnosti ili s aktionsartom. Na temelju nastavnog iskustva u poučavanju hrvatskoga J2 i primjeta iz nastavne prakse te široke aspektološke literature problematizira se složenost te kategorije i njezino inkorporiranje u nastavu inojezičnoga hrvatskoga od početnih do naprednih razina. Pozornsot se posvećuje i izvanjezičnim čimbenicima koji mogu utjecati na uporabu vida, d rugim riječima, slučajevima kad jezični obilježivači nisu dostatni za odabir svršenoga ili nesvršengoa oblika, već za odabir glagolskoga vida psotaju relevantni koncepti koa što su specifično zajedničko znanje sugovornika, očekivanje, veličina objekta i slično.
glagolski vid, aspektnost, inojezični hrvatski
nije evidentirano
engleski
Verbal aspect in Croatian as L2 - a challenge on multiple levels
nije evidentirano
verbal aspect, aspectuality, Croatian as L2
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-59.
objavljeno
Podaci o knjizi
Peti-Stantić, Abita ; Stanojević, Mateusz-Milan
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
2013.
978-953-6979-64-6