Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima (CROSBI ID 16946)
Urednička knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Višnjić Jevtić, Adrijana ; Visković, Ivana
hrvatski
Izazovi suradnje: Razvoj profesionalnih kompetencija odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima
Ova publikacija daje prikaz znanstveno utemeljenih teorijskih znanja potrebnih za izgrađivanje partnerskog odnosa s djecom i roditeljima u okviru institucionalnog sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Usmjerena je na razumijevanje suvremene paradigme djetinjstva te kulture obitelji i dječjeg vrtića kao temeljnih zajednica odrastanja. Ukazuje na zajedničke komponente kulture svake zajednice te potrebu međusobnog razumijevanja, argumentiranih rasprava i zajedničke konstrukcije. Analizira se interaktivna priroda odnosa svih dionika procesa – djece, roditelja i stručnjaka – praktičara i različiti oblici suradnje u pravcu izgrađivanja partnerskog odnosa. Komunikacija se izdvaja kao operativna razina odnosa. Zagovara se otvorena, dvosmjerna, afirmativna i konstruktivna komunikacija koja je i sredstvo i željeni ishod odgojno-obrazovnog procesa. Analiziraju se mogućnosti profesionalnog razvoja odgajatelja za suradnju s obiteljima i partnerstvo s roditeljima. Ukazuje se na potrebu razumijevanje teorijskih postavki kao osnove za redefiniranje osobnih stavova odgajatelja o suradnji i partnerstvu. Profesionalne kompetencije odgajatelja za suradnju i partnerstvo s roditeljima tumače se kao prediktori kvalitetnih odnosa koji doprinose cjelovitom dječjem razvoju. Naglašava se važnost afirmativnih stavova i znanja odgajatelja o različitim oblicima suradnje, strategijama uključivanja roditelja u odgojno- obrazovni proces, mogućim prednostima i poteškoćama te javnim politikama. Istodobno, kvalitetan odgajatelj trebao bi poznavati, razumjeti i prihvaćati različitost obiteljskih kultura te efekte utjecaja na dječji razvoj.
kompetencije ; komunikacija ; obitelj ; odgojitelji ; suradnja ; partnerstvo
nije evidentirano
engleski
Challenges of collaboration - Development of teachers' professional competences for collaboration and partnership with parents
nije evidentirano
competences ; communication ; cooperation ; ECEC teachers ; family, partnerships
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Alfa
2018.
978-953-297-972-5
167
objavljeno