Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama (CROSBI ID 257023)

Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija

Nemeth-Jajić, Jadranka Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama // Croatica : časopis za hrvatski jezik, književnost i kulturu, 42 (2018), 62; 27-38. doi: 10.17234/Croatica.42.2

Podaci o odgovornosti

Nemeth-Jajić, Jadranka

hrvatski

Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama

U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.

hrvatska narječja ; kontrastivni pristup ; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika

nije evidentirano

engleski

The Contrastive Syntax of the Croatian Language in the Grammar School Textbook by Ivo Pranjković: the Contrastive Approach to Dialectal Units

nije evidentirano

Croatian dialects ; contrastive approach ; Croatian language high school textbooks

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42 (62)

2018.

27-38

objavljeno

1849-1111

2623-9280

10.17234/Croatica.42.2

Povezanost rada

Filologija

Poveznice