Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama (CROSBI ID 257023)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Nemeth-Jajić, Jadranka
hrvatski
Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama
U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.
hrvatska narječja ; kontrastivni pristup ; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
The Contrastive Syntax of the Croatian Language in the Grammar School Textbook by Ivo Pranjković: the Contrastive Approach to Dialectal Units
nije evidentirano
Croatian dialects ; contrastive approach ; Croatian language high school textbooks
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42 (62)
2018.
27-38
objavljeno
1849-1111
2623-9280
10.17234/Croatica.42.2