Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati? (CROSBI ID 669637)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati? // Nema.. 2018

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Socio-emocionalni razvoj i dobrobit djece: što trebamo znati?

Dobrobit djece definira se kvalitetom života i odnosima sa neposrednim izvorima socijalizacije u djetinjstvu. Dobrobit djece važna je za društvo u cjelini, kako bi djeca imala kvalitetno djetinjstvo i kvalitetan socioemocionalni razvoj te za budućnost te djece. Dijete koje je emocionalno i socijalno kompetentno je sretno dijete koje je ovladalo prosocijalnim vještinama i koje se na adekvatan način razvija u poticajnoj okolini. U izlaganju će se govoriti o karakteristikama emocionalnog i socijalnog razvoja djece te kako je socioemocionalan razvoj povezan s indikatorima dobrobiti djece, o ekološkom modelu dječjeg razvoja i temeljnim obilježjima razvoja. Rani socioemocionalni razvoj dijelom se odvija pod utjecajem nasljeđa a dijelom pod utjecajem okoline, odnosno pod utjecajem važnih osoba koje okružuju dijete u prvim godinama života. Istaknut će se odnosi sa roditeljima i odgajateljima te važnost razmatranja dječjeg socioemocionalnog razvoja unutar užeg i šireg konteksta u kojem se odvija. Prikazati će se kako kvalitetan emocionalan odnos između glavnih izvora socijalizacije, odnosno roditelja i odgojitelja sa jeden strane i djece s druge strane utječe na rani socioemocionalni razvoj djeteta i njegovu dobrobit. Prikazati će se rezultati istraživanja provedenih u Hrvatskoj o čimbenicima ranog socioemocionalnog razvoja u cilju poticanja emocionalne kompetentnosti, emocionalne pismenosti, prosocijalnog ponašanja i indikatora dobrobiti djece. Zadovoljni i sretni roditelji kao i odgajatelji imaju mnogo više predispozicija odgojiti zadovoljnu i sretnu djecu. Roditeljska dobrobit je temelj za pozitivno roditeljstvo I dobrobit djece a ova paradigma može se prenijeti i na odnos odgajatelja i djece u vrtićkom okruženju. Dobrobit roditelja i odgajatelja direktno i indirektno je povezana sa samoregulacijom kod djece, socijalnim vještinama, prosocijalnim ponašanjem, zajedničkim aktivnostima I cjelokupnim socioemocionalnim razvojem djece kao i njihovom dobrobiti. Socioemocionalni razvoj je kompleksan dinamičan proces koji ovisi o vremenu i kontekstu a ne samo o balansu rizičnih i zaštitnih čimbenika, s utjecajem na pozitivne ishode kod predškolske djece. Upravo zato je vrtički kontekst i vrijeme koje djeca provode sa odgajateljima važan za dobrobit djece. Govoriti će se o potrebi kontinuiranog rada na kvaliteti odnosa roditelja, odgojitelja i djeteta, o potrebi stvaranja uvjeta za razvoj emocionalne i socijalne kompetencije već u predškolsko doba, gdje je potrebno opažati dijete u obiteljskom i širem kontekstu u kojem se razvija, te razviti dobru suradnju vrtića i obitelji. Na kraju će biti prikazane praktične implikacije za poticanje emocionalne i socijalne dobrobiti djece u predškolskim ustanovama za kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu.

socio-emocionalni razvoj, predškolska djeca, dobrobit

Nije objavljeno.

engleski

Socio-emotional development and well-being of children: what do we need to know?

nije evidentirano

socio-emotional development, preschool children, well-being

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nema.

Podaci o skupu

Učimo srce(m). Podrška socio-emocionalnom razvoju djece u vrtiću. SEED Korak po korak - Pučko otvoreno učilište

ostalo

16.11.2018-16.11.2018

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano