Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja (CROSBI ID 256964)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rogošić, Silvia
hrvatski
Izvanredni i redoviti studenti: razlike u socio-demografskim karakteristikama, obrazovnim postignućima i iskustvu studiranja
Zadaća rada je ustanoviti razlike između redovitih i izvanrednih studenata odgojiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N=400) s obzirom na neke socio-demografske karakteristike, obrazovna postignuća (na tercijarnoj i predtercijarnoj razini obrazovanja) i iskustva studiranja (zadovoljstvo studijem i percepcija socijalnog kapitala fakulteta) oslanjajući se na dvije teorije: 1. teoriju primarne orijentacije (Bozick, 2007) i 2. teoriju socijalnog kapitala (Coleman, 1990). Također, cilj je i ustvrditi u kojoj mjeri se upis na izvanredni/redoviti studij predškolskog odgoja na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu može objasniti obrazovnim postignućima koja prethode upisu na studij, a u kojoj mjeri se može objasniti radnim ili obiteljskim obvezama koje se smatraju uobičajenim razlozima za upis na izvanredni studij. Rezultati hi kvadrat i Mann Whitney U testa pokazuju da su studenti izvanrednih studija u prosjeku stariji od redovitih studenata, u većoj mjeri su zaposleni, češće pohađaju četverogodišnje stručne škole od gimnazija i u prosjeku češće imaju bračne partnere i djecu. Redoviti studenti značajno bolje ocjenjuju socijalni kapital koji im je dostupan na fakultetu i zadovoljniji su studiranjem, ali, suprotno od očekivanog, imaju niža obrazovna postignuća (na svim pokazateljima). Rezultati binarne logističke regresije sa zavisnom varijablom upis na redoviti/izvanredni studij (χ2 = 14, 856, df =8, p>, 05 ; Nagelkerke R²=, 473) pokazuju da stariji (Waldχ2=35, 863 ; p=, 000) i zaposleni ispitanici (Wald χ2=12, 875 ; p=, 000), kao i oni koji su završili četverogodišnje strukovne škole (Wald χ2=10, 697 ; p=, 001), češće upisuju izvanredne studije dok se obrazovna postignuća i obiteljski status nisu pokazala značajnim prediktorima odabira izvanrednog/redovitog studija
izvanredni studenti, redoviti studenti, socio-demografske karakteristike, iskustvo studiranja, obrazovna postignuća, teorija primarne orijentacije, Colemanova teorija socijalnog kapitala
nije evidentirano
engleski
Part-Time and Full-Time Students: Differences in Socio-Demographic Characteristics, Educational Achievements and Study Experience
nije evidentirano
part-time students, full-time students, socio-demographic characteristics, study experience, educational attainment, theory of primary orientation, Coleman's theory of social capital
nije evidentirano