Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija (CROSBI ID 256963)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rogošić, Silvia Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija // Metodički ogledi, 25 (2018), 1; 27-46

Podaci o odgovornosti

Rogošić, Silvia

hrvatski

Socio-ekonomski status i socijalni kapital kao čimbenici obrazovnog uspjeha na visokoškolskoj razini: primjer studenata odgojiteljskog studija

Colemanova teorija socijalnog kapitala (1988, 95-120) rijetko se testirala na uzorku hrvatskih studenata. U istraživanju koje je provela Rogošić (2016, 68) čimbenici obrazovnog uspjeha (obrazovanje roditelja tj. ljudski kapital obitelji, financijski i socijalni kapital obitelji i obrazovnih institucija) operacionalizirani su po uzoru na Colemana i nalazi pokazuju da određene komponente socijalnog kapitala pridonose obrazovnom uspjehu na visokoškolskoj i imaju veći utjecaj od obrazovanja roditelja i financijskog kapitala na obrazovni uspjeh pojedinca (ocjene tijekom studija). Takve nalaze nužno je verificirati, pogotovo iz razloga što mogu u velikoj mjeri ovisiti o istraživačkom kontekstu i o osobinama uzorka. Cilj ovog istraživanja je replicirati istraživanje koje je provela Rogošić (2016, 149-151) na način da se koristi empirijska generalizacija kao jedna od preporučenih tehnika replikacije znanstvenih istraživanja (Tsang i Kwen, 1999, 767). Uzorak čine studenti odgojiteljskog studija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (N=303). Nalazi repliciranog istraživanja, kao i nalazi originalnog istraživanja, pokazuju da ljudski kapital obitelji značajno ne pridonosi objašnjenju obrazovnog uspjeha studenata, a rezultati regresijske analize u repliciranoj studiji (slično kao nalazi originalnog istraživanja) pokazuju da socijalni kapital fakulteta značajno pridonosi objašnjenju obrazovnih postignuća na visokoškolskoj razini (β=-0, 19 ; p<0, 05). S druge strane financijski kapital (prosječna mjesečna potrošnja) u ponovljenoj studiji najbolje objašnjava uspjeh tijekom studija (β=0, 234 ; p<0, 01), dok u originalnom istraživanju nije bio značajan prediktor obrazovnog uspjeha. Budući da u originalnom istraživanju izvanredni studenti nisu sudjelovali, smatra se da su razlike u rezultatima originalnog i ponovljenog istraživanja povezane s razlikama u motivaciji za odabir studija i postizanje uspjeha tijekom studiju kod ispitanika izvanrednih i redovitih studijskih programa, koji se među ostalim razlikuju i u razini financijskog kapitala kojeg posjeduju.

teorija Jamesa Colemana, replikacija istraživanja, studenti odgojiteljskog studija, socijalni kapital, ljudski kapital, financijski kapital.

nije evidentirano

engleski

Socio-economic Status and Social Capital as Factors Of Educational Achievements at the Higher Education Level: Example of Prospective Pre-School Teachers

nije evidentirano

James Coleman's theory, replication of research, prospective pre-school teachers, social capital, human capital, financial capital.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (1)

2018.

27-46

objavljeno

0353-765X

1848-2325

Povezanost rada

Sociologija, Obrazovne znanosti

Indeksiranost