Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU (CROSBI ID 424006)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Žarković, Božica ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU / Mrzljak, Vedran (mentor); Rijeka, Tehnički fakultet, Rijeka, . 2018

Podaci o odgovornosti

Žarković, Božica

Mrzljak, Vedran

hrvatski

ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU

U ovom završnom radu analiziran je zadani atmosferski Otto motor s četiri cilindra u liniji i snagom od 110 kW pri 6000 min-1. Nakon izračunatih radnih parametara zadanog motora izvršeno je nekoliko njegovih nadogradnji. Najprije je motor nadograđen turbopuhalom, zatim hladnjakom zraka i na kraju waste-gate ventilom. Za svaku varijantu motora izračunati su radni parametri u rasponu brzina vrtnje od 1000 min-1 do 6000 min-1. Za sve varijante motora uspoređene su promjene tlaka i temperature u cilindru motora. Maksimalne vrijednosti dobivenih rezultata variraju između 5000 min-1 i 6000 min-1 pa je tako najveća snaga dobivena na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka i iznosi 175, 58 kW pri 6000 min-1. Maksimalni tlak u cilindru je također na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka te pri 5000 min-1 iznosi 118, 13 bar-a. Maksimalna temperatura u ispušnom kolektoru dobivena je na motoru s turbopuhalom i pri 6000 min -1 ona iznosi 1071, 3 °C. Maksimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 264, 84 g/kWh na motoru s turbopuhalom, hladnjakom zraka i waste-gate ventilom pri 6000 min-1. Minimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 224, 87 g/kWh na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka, pri 3000 min-1.

Atmosferski benzinski motor ; Prednabijanje ; Hlađenje zraka ; Waste-gate ventil ; Radni parametri motora

nije evidentirano

engleski

ANALYSIS OF TURBOCHARGING APPLIED ON AUTOMOTIVE SPARK IGNITION ENGINE

nije evidentirano

Naturally aspirated gasoline engine ; Turbocharging ; Air-cooling ; Waste-gate valve ; Engine operating parameters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65

22.11.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Tehnički fakultet, Rijeka

Rijeka

Povezanost rada

Strojarstvo