ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU (CROSBI ID 424006)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Žarković, Božica
Mrzljak, Vedran
hrvatski
ANALIZA PRIMJENE PREDNABIJANJA NA OTTOVOM AUTOMOBILSKOM MOTORU
U ovom završnom radu analiziran je zadani atmosferski Otto motor s četiri cilindra u liniji i snagom od 110 kW pri 6000 min-1. Nakon izračunatih radnih parametara zadanog motora izvršeno je nekoliko njegovih nadogradnji. Najprije je motor nadograđen turbopuhalom, zatim hladnjakom zraka i na kraju waste-gate ventilom. Za svaku varijantu motora izračunati su radni parametri u rasponu brzina vrtnje od 1000 min-1 do 6000 min-1. Za sve varijante motora uspoređene su promjene tlaka i temperature u cilindru motora. Maksimalne vrijednosti dobivenih rezultata variraju između 5000 min-1 i 6000 min-1 pa je tako najveća snaga dobivena na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka i iznosi 175, 58 kW pri 6000 min-1. Maksimalni tlak u cilindru je također na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka te pri 5000 min-1 iznosi 118, 13 bar-a. Maksimalna temperatura u ispušnom kolektoru dobivena je na motoru s turbopuhalom i pri 6000 min -1 ona iznosi 1071, 3 °C. Maksimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 264, 84 g/kWh na motoru s turbopuhalom, hladnjakom zraka i waste-gate ventilom pri 6000 min-1. Minimalna specifična efektivna potrošnja goriva iznosi 224, 87 g/kWh na motoru s turbopuhalom i hladnjakom zraka, pri 3000 min-1.
Atmosferski benzinski motor ; Prednabijanje ; Hlađenje zraka ; Waste-gate ventil ; Radni parametri motora
nije evidentirano
engleski
ANALYSIS OF TURBOCHARGING APPLIED ON AUTOMOTIVE SPARK IGNITION ENGINE
nije evidentirano
Naturally aspirated gasoline engine ; Turbocharging ; Air-cooling ; Waste-gate valve ; Engine operating parameters
nije evidentirano
Podaci o izdanju
65
22.11.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Tehnički fakultet, Rijeka
Rijeka