Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja (CROSBI ID 256920)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Dubovicki, Snježana ; Mlinarević, Vesnica ; Velki, Tena Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 3; 595-611. doi: 10.31192/np.16.3.11

Podaci o odgovornosti

Dubovicki, Snježana ; Mlinarević, Vesnica ; Velki, Tena

hrvatski

Istraživački pristupi i metodološki okviri u istraživanjima budućih učitelja

U novije vrijeme u društvenim znanostima, a posebno u pedagogiji, različita istraživačka iskustva podrazumijevaju različite istraživačke stilove i filozofske pristupe koje je potrebno poznavati prije provođenja istraživanja. U radu se daje pregled različitih istraživačkih pristupa i znanstvenih paradigmi u okviru kojih je moguće kreirati i usmjeriti osobni istraživački projekt (istraživanje). Cilj i svrha rada je istražiti i upoznati različite istraživačke pristupe i metodološke okvire koji se ogledaju u zastupljenosti stanovitih znanstvenih paradigmi, primjeni kvalitativne i kvantitativne metodologije te različitih istraživačkih tehnika kojima se u svojim istraživanjima koriste budući učitelji. Iz navedenih je razloga istraženo 159 diplomskih radova studenata Učiteljskoga studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku koji su javno obranjeni od siječnja 2015. do prosinca 2017. godine. Uvidom u diplomske radove studenata dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnoga broja diplomskih radova (159), njih 132 (83 %) ima istraživanje. Nadalje, znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima su društvene znanosti (36, 47 %), a unutar njih polje pedagogije (46, 55 %). Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Od svih istraženih znanstvenih paradigmi, najzastupljenija je pozitivistička (60, 6 %), a potom konstruktivistička (17, 43 %) i postpozitivistička (15, 91 %) paradigma. Dominiraju primijenjena istraživanja (78 %), dok su razvojna istraživanja (5 %) još uvijek nedovoljno zastupljena i prihvaćeno kod studenata.

diplomski radovi, studenti učiteljskoga studija, vrste istraživanja, znanstvene paradigme

nije evidentirano

engleski

Research Approaches and Methodological Framework in the Research of Future Teachers

nije evidentirano

graduate theses, students of teacher study, types of research, scientific paradigms

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (3)

2018.

595-611

objavljeno

1334-2312

10.31192/np.16.3.11

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost