Upravljanje i financijski učinci pritužbi potrošača (CROSBI ID 423963)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Stijelja, Tomislav
Dunković, Dario
hrvatski
Upravljanje i financijski učinci pritužbi potrošača
Globalna dostupnost roba i usluga dovodi do povećanja broja potrošača, a samim time i njihovih zahtjeva što se očituje i u porastu broja iskazanih nezadovoljstva. Posljedica toga je podnošenje pritužbi koje čine temeljno pravo potrošača zbog nastale izravne ili neizravne štete, ali i propusta od strane trgovca. Važnost načina odgovora na pritužbu značajno utječe na zadovoljstvo potrošača zbog čega trgovci razvijaju sve efikasnije sustave za upravljanje pritužbama i njihovo rješavanje. Tema diplomskog rada je Upravljanje i financjski učinci pritužbi potrošača. U teorijskom dijelu planira se obraditi regulatorni okvir zaštite potrošača i koncept pritužbe kao središnjeg koncepta u potrošačkoj politici. Može ga se opisati i kao važan marketinški koncept jer stvara izravan utjecaj na zadovoljstvo i lojalnost kupaca. Time se ovaj koncept može promatrati i sa regulatornog i sa marketinškog stajališta što stvara implikacije na menadžment. Razlikuje se upravljanje pritužbama u poduzeću koje prodaje robu i koje pruža usluge jer o tome ovisi i predmet pritužbe (npr. garantni rok, loša kvaliteta usluge, kašnjenje u isporuci i sl.) Kao mjerilo djelotvornosti najčešće se uzima zadovoljstvo potrošača na tržištu sa načinom kako se rješavaju njihove pritužbe i na osnovu toga se mogu poduzeti određene mjere i na polju menadžmenta i na polju regulacije. Empirijsko istraživanje će se provesti s ciljem prikupljanja stavova potrošača o djelotvornosti rješavanja pritužbi kod prodaje robe i pružanja usluga. Koristit će se anketni upitnik zatvorenog tipa na uzorku od oko 100 ispitanika. Rezultati istraživanja mogu pružiti vrijedan uvid u iskustva samih potrošača u vezi rješavanja njihovih pritužbi i to će se iskoristiti kao podloga za davanje preporuke menadžmentu u smjeru boljeg upravljanja i rješavanja pritužbi potrošača.
potrošačka politika, prava potrošača, pritužbe potrošača, upravljanje pritužbama, reklamacija
Smjer Financije
engleski
Managing and financial effect of consumer complaints
nije evidentirano
consumer policy, consumer rights, consumer complaints, complaints management, reclamation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
59
27.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb