Financijska uspješnost maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj (CROSBI ID 423962)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Brnas, Bruno
Dunković, Dario
hrvatski
Financijska uspješnost maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj
Cilj rada je istražiti financijsku uspješnost nekih vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj u razdoblju od 2012. godine do 2016. godine. U velikoj konkurenciji trgovaca na hrvatskom tržištu istaknuli su se: Konzum, Spar, Kaufland, Lidl i Plodine. U istraživanju se autor služio javno objavljenim godišnjim financijskim izvještajima poduzeća. Empirijsko istraživanje temeljilo se na strateškom profitnom modelu. Komponente strateškog profitnog modela koje su se u ovom radu istražile su: neto prodaja, neto dobit, ukupna imovina, neto profitna marža, obrtaj imovine i povrat na imovinu. Također su analizirani financijski pokazatelji: bruto marža, operativni rezultat prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), operativni rezultat prije kamata i poreza (EBIT), financijska poluga trgovaca i povrat na glavnicu (RONW). Nakon provedenog empirijskog istraživanja nekih vodećih maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj Lidl se istaknuo po svim komponentama strateškog profitnog modela i zauzeo prvo mjesto u ukupnom poretku. Plodine su se pozicionirale na drugo mjesto. Kaufland je postavljen na treće mjesto, a Spar na četvrto mjesto. Konzum je zbog velikih negativnih vrijednosti ključnih pokazatelja pozicioniran na peto mjesto. Nakon empirijskog istraživanja i analize rezultata izložene su preporuke trgovinskom menadžmentu.
financijska uspješnost, strateški profitni model, neto prodaja, neto profitna marža, trgovinski menadžment
Smjer Trgovina i međunarodno poslovanje
engleski
Financial performance of retail chains in Croatia
nije evidentirano
financial performance, strategic profit model, net sales, net profit margin, trade management
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
19.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb