Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odrednice uspješnosti čitanja tijekom osnovne škole: Kako prevenirati neuspjeh? (CROSBI ID 669513)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda Odrednice uspješnosti čitanja tijekom osnovne škole: Kako prevenirati neuspjeh? // 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: Izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.). Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 95-95

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda

hrvatski

Odrednice uspješnosti čitanja tijekom osnovne škole: Kako prevenirati neuspjeh?

Uspješno savladavanje vještine čitanja direktno i indirektno određuje školsku uspješnost i dobrobit učenika tijekom osnovne škole. Čitanje direktno određuje uspješnost na početku školovanja, jer je jedan od glavnih očekivanih ishoda učenja i kontinuirano se prati i vrednuje. U višim razredima osnovne škole ovladana vještina čitanja temelj je za uspješno učenje, pa indirektno određuje školsko postignuće i dobrobit učenika. Različite kognitivne, metakognitivne i motivacijske odrednice utječu na uspješnost čitanja tijekom osnovnoškolskog perioda. U izlaganju će biti prikazani rezultati više istraživanja odrednica uspješnosti čitanja na početku školovanja, kao i rezultati longitudinalnog istraživanja odrednica razumijevanja pročitanog tijekom viših razreda osnovne škole. Za uspješan početak opismenjavanja ključna je fonološka svjesnost, a nakon ovladanog prepoznavanja riječi, koje većina učenika ostvaruje do kraja drugog razreda osnovne škole, glavna odrednica napredovanja u čitanju postaje bogatstvo rječnika. Longitudinalno istraživanje čitanja tijekom viših razreda osnovne škole pokazalo je da u tome razdoblju važne odrednice razumijevanja pročitanog postaju metakognicija i stavovi prema čitanju. Naime, metakognitivno znanje o strategijama čitanja kontinuirano se poboljšava tijekom rane adolescencije, dok se stavovi prema rekreativnom čitanju kontinuirano pogoršavaju. Djevojčice su dosljedno pokazale bolje metakognitivno znanje, kao i pozitivnije stavove prema rekreativnom i akademskom čitanju u odnosu na dječake. Biti će prezentirane mogućnosti primjene dobivenih rezultata za osmišljavanje i provođenje prevencije neuspjeha u čitanju.

fonološka svjesnost, metakognitivno znanje o strategijama čitanja, prepoznavanje riječi, razumijevanje pročitanog, stavovi prema čitanju

nije evidentirano

engleski

Determinants of reading proficiency during elementary school: How to prevent failure?

nije evidentirano

phonological awareness, metacognitive knowledge of reading strategies, word recognition, reading comprehension, attitudes toward reading

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-95.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: Izazovi i preporuke

Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja

Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija