Odnos ciljnih orijentacija i korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije kod učenika gimnazija (CROSBI ID 669512)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina- Reinić Rosanda ; Kolić-Vehovec, Svjetlana
hrvatski
Odnos ciljnih orijentacija i korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije kod učenika gimnazija
Ciljne orijentacije učenika dovođene u vezu s različitim kognitivnim i motivacijskim čimbenicima, dok se u manjoj mjeri ispitivalo kako učenici s različitim ciljnim orijentacijama prihvaćaju inovacije, pa tako i informacijsko- komunikacijsku tehnologiju (IKT). Moglo bi se očekivati da učenici usmjereni na učenje preferiraju situacije koje im omogućuju proširenje njihovih znanja i kompetencija, pa tako i novu tehnologiju. Također, neka istraživanja (Asplund, 2014) pokazuju da studenti koji imaju izbjegavajuću orijentaciju mogu u najvećoj mjeri profitirati od korištenja tehnologije u nastavi. Cilj je ovog rada bio utvrditi razlikuju li se grupe učenika s različitim profilima ciljnih orijentacija s obzirom na percepciju prednosti i nedostatka korištenja IKT-a u svakodnevnom životu i u školi, IKT aktivnostima u svakodnevnom životu i vezanim uz učenje i školu, te zanesenosti prilikom korištenja IKT-a i zadovoljstvu načinom korištenja tehnologije u školi. Istraživanje je provedeno na reprezentativnim uzorcima učenika prvih i drugih razreda iz 21 gimnazije (N=794) koje su sudjelovale u projektu "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)" (CARNET), primjenom online upitnika. Analizom latentnih profila identificirano je pet grupa učenika različitih motivacijskih profila: nisko orijentirani na uspjeh (23, 4%), orijentirani na izbjegavanje rada (7, 2%), orijentirani na učenje (34, 6%), orijentirani na učenje i izvedbu (5, 5%) i orijentirani na uspjeh i izbjegavanje rada (29, 2%). Utvrđeno je da se učenici različitih profila ciljnih orijentacija ne razlikuju u percepciji nedostataka korištenja IKT-a u svakodnevnom životu niti u sudjelovanju u IKT aktivnostima koje nisu povezane sa školom, dok su u preostalim ispitivanim varijablama utvrđene razlike između pojedinih grupa. Pri tome je utvrđeno da učenici orijentirani istodobno na učenje i izvedbu pokazuju najbolji uvid u prednosti korištenja IKT-a i najviše razine zanesenosti prilikom korištenja IKT-a. Uz učenike dominantno orijentirane na učenje, oni u najvećoj mjeri koriste IKT aktivnosti vezane uz školu i učenje i najzadovoljniji su načinom korištenja tehnologije u školi. Učenici koji su primarno orijentirani na izbjegavanje rada se u najmanjoj mjeri uključuju u različite IKT aktivnosti vezane uz učenje i školu, te vide malo prednosti, ali i nedostataka korištenja IKT-a. Također su najmanje zadovoljni načinom korištenja tehnologije u školi. Zanimljivo, ovi učenici također iskazuju podjednako visoke razine zanesenosti kao učenici orijentirani na učenje i izvedbu. Ovi rezultati pokazuju da pri uvođenju tehnologije treba voditi računa o ciljnim orijentacijama učenika, a posebnu pažnju usmjeriti na učenike s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje rada koji su najmanje skloni koristiti IKT za potrebe učenja i škole, iako u nekim IKT aktivnostima doživljavaju zanesenost.
ciljne orijentacije, IKT, učenici, zanesenost
nije evidentirano
engleski
Relationship between goal orientations and the use of information and communication technologies in grammar school (gymnasium) students
nije evidentirano
goal orientations, ICT, students, flow
nije evidentirano
Podaci o prilogu
101-101.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska