Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 669326)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jagić, Stjepan ; Karamatić Brčić, Matilda ; Perin, Višnja
hrvatski
Teorija održivog razvoja u kontekstu inkluzivnog odgoja i obrazovanja
Prema Svjetskoj komisiji za okoliš i razvoj održivi razvoj omogućuje zadovoljavanje potreba u sadašnjosti bez ugrožavanja mogućnosti budućih generacija da i one zadovoljavaju svoje potrebe. Jedna od komponenti na kojoj počiva ideja održivog razvoja je socijalna komponenta. Socijalna komponenta ogleda se u težnji društva da zadovolji osnovne potrebe svih svojih članova, a različite društvene skupine teže zadovoljenju svojih specifičnih potreba radeći pritisak na vladajuće i upravljačke strukture. Ti su pritisci uzrok promjena koje dovode do razvoja društva. U kontekstu ovoga rada socijalnu komponentu održivog razvoja promatramo kroz socijalnu inkluziju iz koje proizlazi koncept inkluzivnog obrazovanja. Obrazovanje za održivost usmjereno je između ostalog na vrijednosti koje uključuju uvažavanje sadašnjih i budućih generacija te uvažavanje i prihvaćanje različitosti među istima. Osnova inkluzivnog koncepta je usmjerena na prihvaćanje različitosti kao poticaja u sveukupnom razvoju čovjeka, razvijajući pri tome jačanje svijesti o vrijednostima jednakosti i jednakopravnosti. Pravo na obrazovanje je temeljno ljudsko pravo, a osnova inkluzivnog koncepta je zasnovana na više UNESCO-vih, UNICEF-ovih i UN deklaracija i izjava. U ovom radu dajemo prikaz stavova studenata nastavničkih studija prema inkluzivnom obrazovanju. Pretpostavka je da pozitivni stavovi prema inkluzivnom obrazovanju razvijaju svijest o prihvaćanju različitosti kao poticaja u procesu stjecanja znanja, umijeća i navika potrebnih za život i rad. Studenti nastavničkih studija tijekom obrazovanja trebaju razviti takve vrijedenosti kako bi ih kasnije mogli prenosti na druge. Ispitivanje je provedeno na studentima nastavničkih studija Sveučilišta u Zadru (N=157). Rezultati pokazuju da studenti nemaju jednak odnos prema svim vrstama invaliditeta, odnosno posebnih potreba te da značajno različito procjenjuju potrebu inkluzije/integracije djece s teškoćama u redovne škole s obzirom na poteškoće koje imaju.
održivi razvoj, inkluzivno obrazovanje, jednakost, različitost
nije evidentirano
engleski
Theory of sustainable development in the context of inclusive education
nije evidentirano
sustainable development, inclusive education, equality, diversity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
73-82.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
Radeka, I.
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar
978-953-331-154-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
poster
29.02.1904-29.02.2096