Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta (CROSBI ID 423903)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuzelj, Maja
Popović, Goran
hrvatski
Uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta
Mnogi izjednačuju etnos i naciju, a ne znaju da nacija nastaje na već postojećem etničkom identitetu. Stoga je nužno razlikovanje tih dvaju pojmova. Također, poimanje o etničkom identitetu mijenjalo se kroz stoljeća, što iziskuje kompilaciju teorija o etnicitetu. Razumijevanje kompleksnosti hrvatskog nacionalnog identiteta iziskuje definiranje pojma „identitet“ i načine njegova nastanka. Pritom je važno spomenuti nacionalno buđenje, koje se pokreće u pojedincu, tj. državljaninu. Važno je opisati značenje nacionalne identifikacije, te navesti i objasniti pojmove, koji se nerijetko spominju, a vezani su uz temu nacionalnog identiteta. U okviru središnje teme, potrebno je pojam „nacionalni identitet“ primijeniti na hrvatski slučaj. Pritom se mora obratiti pažnja na tisućljetnu povijest, gubljenje elemenata državnosti u određenom trenutku i borbu za osamostaljenjem i konačnom identifikacijom. Potrebno je i osvrnuti se na devedesete godine 20. stoljeća, kada Republika Hrvatska doživljava „ponovno rođenje“ nacionalnog identiteta, koji postaje upitan ulaskom u Europsku uniju. Raspraviti treba i negativizaciju težnje nacionalnom identitetu, koja danas vlada mišljenjem većine, te napraviti uvid u borbu današnjice – borbu za hrvatskim nacionalnim identitetom. Analiza sadržaja središnjih informativnih emisija hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom – Dnevnika Hrvatske televizije, Dnevnika Nove TV i RTL-a Danas RTL Televizije u razdoblju od 1. do 30. studenog 2012. godine pokazala je da prilozi u kojima se progovara o nekom od elemenata hrvatskog nacionalnog identiteta traju relativno kratko. Hrvatski nacionalni identitet se uglavnom stavlja u kontekst Domovinskog rata, suradnje s Haškim sudom i ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Ne izvještava se dovoljno o hrvatskoj povijesti, teritoriju, jeziku, kulturi itd., a teme su uglavnom obrađene jednostrano. Elementi hrvatskog nacionalnog identiteta nisu popraćeni slikama i video materijalima u dovoljnoj mjeri. Iz navedenog proizlazi da je uloga hrvatskih televizija s nacionalnom koncesijom u promoviranju hrvatskog nacionalnog identiteta zapostavljena. S obzirom da televizija kao audio- vizualni medij u 21. stoljeću zauzima vodeće mjesto u lepezi različitih medija, njezina bi uloga u promoviranju nacionalnog identiteta trebala biti snažna, slikovita i poticajna.
etnički identitet ; nacionalni identitet ; Republika Hrvatska ; mediji ; nacionalne televizije ; Europska unija ; europski identitet
nije evidentirano
engleski
The role of Croatian Broadcasts with national license in promoting the Croatian national identity
nije evidentirano
ethnic identity ; national identity ; the Republic of Croatia ; the media ; national televisions ; the European Union ; European identity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
113
02.10.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb