Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišolovka za Horacija. Djelokrug kazališta, teksta i izvedbe u Brešanovoj Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja“. (CROSBI ID 62290)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Protrka Štimec, Marina Mišolovka za Horacija. Djelokrug kazališta, teksta i izvedbe u Brešanovoj Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja“. // Satire und Komik in der bosnisch-herzegowinischen, kroatischen, montenegrinischen und serbischen Literature / Hansen-Kokoruš, Renate ; Lukić, Darko ; Senker, Boris (ur.). Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2018. str. 177-192

Podaci o odgovornosti

Protrka Štimec, Marina

hrvatski

Mišolovka za Horacija. Djelokrug kazališta, teksta i izvedbe u Brešanovoj Predstavi Hamleta u selu Mrduša Donja“.

Kao ogledni primjer „teatra u teatru“, Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja, tumačena je kao izraz angažiranog dramskog pisma u kojem se sučeljavaju književnost/kultura i politika, elitno i popularno, tragično i komično, pri čemu se vidljivi kritički impuls usmjerava prema ideološkim aparatima i mehanizmima moći koji uzurpiraju prostor slobodnog javnog djelovanja, dok prostor (visoke) kulture, klasičnog dramskog teksta, kako je istaknuto (Čale Feldman, Bobinac), zadržava poziciju mjerila, ishodišta, vrijednosti – kanona. Brešan, drugim riječima, ne koristi subverzivni potencijal pučke kulture već upućuje na manipulativnost i tjelesnu kondicioniranost „naroda“. Travestiranje predloška, kao i mjesta odstupanja koja Brešan provodi u odnosu na Shakespeareov tekst pokazuju da se nedostatak, izuzeće ili prazno mjesto, postavlja kao interpretativno ishodište. U članku se polazi od izuzeća u Brešanovu tekstu koja korespondiraju i s prikazanim i provedenim razinama izvedbe Predstave te ih se interpertira u odnosu prema impliciranoj etici post/modernistističkog teksta u kojoj se cjelokupni Brešanov tekst ne tumači kao travestija Hamleta već kao njegovo premještanje u funkciju Gonzagova ubojstva. Pri tome se Shakespeareov „ključni tekst“ pretvara u izvedbu ideje da je svijet doslovno postao pozornica izvan koje ne postoji neka druga tekstualna ili društvena stvarnost.

Ivo Brešan, Hamlet, mišolovka, teatar u teatru, zajednica, političko

nije evidentirano

engleski

The Mousetrap for Horatio. Domain of Theatre, Text and Performance in Brešan’s The Stage Play of Hamlet in the Village of Mrduša Donja

nije evidentirano

Ivo Brešan, Hamlet, mousetrap, play within a play, community, political

nije evidentirano

Podaci o prilogu

177-192.

objavljeno

Podaci o knjizi

Satire und Komik in der bosnisch-herzegowinischen, kroatischen, montenegrinischen und serbischen Literature

Hansen-Kokoruš, Renate ; Lukić, Darko ; Senker, Boris

Hamburg: Verlag Dr. Kovač

2018.

978-38300-9861-4

Povezanost rada

Filologija, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)