Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Duhovnost vjeroučitelja laika u Hrvatskoj (CROSBI ID 16902)

Autorska knjiga | ostalo | domaća recenzija

Jurić, Kata s. Amabilis Duhovnost vjeroučitelja laika u Hrvatskoj. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2015

Podaci o odgovornosti

Jurić, Kata s. Amabilis

hrvatski

Duhovnost vjeroučitelja laika u Hrvatskoj

Status quaestionis disertacije obilježen je aktualnošću pitanja duhovnosti u općem i užem kršćanskom smislu. Kako je iz naslova razvidno (duhovnost vjeroučitelja vjernika laika u hrvatskim suvremenim crkveno-društvenim uvjetima), istraživanje je usredotočeno na uže specijalizirano pitanje kršćanske duhovnosti vjeroučitelja vjernika laika u Hrvatskoj. Doktorski rad strukturiran je u dva dijela. U prvom dijelu, u tri poglavlja, istražuje se teološko-katehetska utemeljenost vjeroučiteljeve duhovnosti koja se ogleda u definiranom konceptu. Riječ je o definiciji vjeroučiteljeve duhovnosti koja proizlazi iz sakramenata kršćanske inicijacije u interakciji s ostvarivanjem njegova crkvenog mandata da bude vjeroučitelj. Ishodište te duhovnosti duboko je antropološki i kristološko-eklezijalno obilježeno. Budući da duhovnost po svojoj naravi treba biti provjeravana u praktičnom životu i radu, njezino teorijsko obzorje u pokoncilskom vremenu transponira se u konkretne modele ; zato autorica, u trećem poglavlju kritički propituje pet relevantnih modela za formaciju vjeroučitelja s duhovnom dimenzijom u europskom okruženju. Polazeći od rezultata istraživanja u prvome dijelu, drugi dio disertacije, isto tako u tri poglavlja, usredotočen je na izradu primjerenog formacijskog modela vjeroučitelja u hrvatskim crkveno-društvenim uvjetima. U prva dva poglavlja provodi se empirijsko kvalitativno istraživanje u cilju identifikacije polazišne situacije. Temeljem analize dobivenih rezultata i teološko-katehetskih promišljanja hrvatskih autora, u trećem zaključnom poglavlju donosi se predložak za kreiranje suvremenog, prepoznatljivo hrvatskoga modela u formaciji vjeroučitelja sa integriranom duhovnom dimenzijom ; predložak je strukturiran na općeprihvaćenoj trodimenzionalnoj okvirnoj shemi kompetencija (vjero)učitelja za 21. stoljeće: biti-znati-znati činiti. Autorica se služi stručno-znanstvenom literaturom na više jezika (hrvatski, talijanski, njemački, francuski) i dokumentima crkvenoga Učiteljstva. Sukladno naravi istraživanja slijedi se više međusobno komplementarnih metoda ; metoda prikaza, analize, sinteze i komparacije, te metoda dubinskoga intervjua i metoda projiciranja modela. Doprinos disertacije ogleda se u izvorno znanstvenim rezultatima, korisnim za promicanje formacije vjeroučitelja s integriranom duhovnom dimenzijom.

duhovnost, vjeroučitelj vjernik laik, Crkva, crkveno Učiteljstvo, teologija, društvo, škola, odgoj i obrazovanje, vjeronauk, kvalitativno empirijsko istraživanje, formacija, model.

nije evidentirano

engleski

Spirituality of the Religion teachers in Croatia

nije evidentirano

spirituality, religious teacher, Church, Church Magisterium, Theology, society, school, Education, Religious education, research, formation, model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Kršćanska sadašnjost

2015.

978-953-11-0821-8

438

objavljeno

Povezanost rada

Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Sociologija, Teologija