MODEL ANALITIČKOG CRM-A U FUNKCIJI OPTIMIZACIJE MALOPRODAJNIH ZALIHA (CROSBI ID 423875)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Martinović, Martina
Dukić, Branimir
hrvatski
MODEL ANALITIČKOG CRM-A U FUNKCIJI OPTIMIZACIJE MALOPRODAJNIH ZALIHA
Upravljanje odnosima s potrošačima sastavni je dio suvremenih informacijskih sustava koji se primjenjuju u maloprodajnim lancima. Takvi su sustavi prepoznatljivi po nekoj od metoda identifikacije potrošača u točki dodira, a najčešće se danas radi o kartičnoj identifikaciji u okviru loyality programa. Zahvaljujući kartici kojom se potrošač identificira u trenutku plaćanja na blagajni moguće je spoznati i evidentirati njegove navike, npr. što je, kada, u kojoj količini, po kojoj vrijednosti kupio, na koji način je platio proizvode i slično. Kako je u trgovini najskuplja roba nekurentna roba, odnosno roba koja stoji, praćenjem potrošačkih navika otvara se mogućnost optimalnog postupanja sa zalihama u maloprodaji. Podaci prikupljeni kroz CRM sustav, osim maloprodaji, značajan indikator mogu biti i proizvođačima jer se temeljem podataka prikupljenih kroz CRM sustav obavlja svojevrsno sukcesivno istraživanje tržišta, pa prema tome podaci iz CRM sustava mogu poslužiti kao temelj za donošenje marketinškog plana, odnosno za početak novog poslovnog ciklusa. Podaci prikupljeni putem CRM-a sami po sebi nisu korisni, već su sirovina za analitičku obradu podataka koja se u pravilu obavlja u okviru analitičkog CRM-a. Analizom podataka utvrđuju se pravila u ponašanju potrošača, a temeljem spoznatih zakonitosti u ponašanju potrošača moguće je optimizirati zalihe kako u proizvodnm, tako i u maloprodajnom sustavu što svakako dovodi do racionalizacije u poslovanju i ušteda koje u današnje vrijeme sve skučenijih razlika u cijeni imaju ključni značaj za opstanak maloprodajnog sustava. Navedenom treba dodati kako klasični ekonomski modeli koji se temelje na funkcijskoj zavisnosti odnosno determinističkom promatranju realnog svijeta često nemaju efikasnost u procesu odlučivanja koju nude stohastički. No, za odabir relevantnih modela za odlučivanje potrbno je provesti analizu podatkovne osnovice, te istražiti mogućnosti kreiranja stohastičkog modela koji će biti u stanju iz raspoloživih podataka pružiti odgovarajuće upravljačke informacije glede ponašanja potrošača, pa sukladno tome optimizirati zalihe u maloprodaji, te optimizirati sustav usluživanja potrošača
marketing, marketing odnosa, CRM, analitički CRM, maloprodaja, zalihe
nije evidentirano
engleski
ANALYTICAL CRM MODEL IN RETAIL STOCKS OPTIMIZATION
nije evidentirano
Marketing, Relationship marketing, CRM, Analitical CRM, Retail, Stock
nije evidentirano
Podaci o izdanju
279
11.10.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek, Hrvatska