Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata jedrenja (CROSBI ID 256490)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Prlenda, Nikola ; Oreb, Ivan ; Vujčić, Danijela Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata jedrenja // Sportlogia, 14 (2018), 1; 47-58. doi: 10.5550/sgia.181401.se.pov

Podaci o odgovornosti

Prlenda, Nikola ; Oreb, Ivan ; Vujčić, Danijela

hrvatski

Plutača kao pomagalo u poduci osnovnih elemenata jedrenja

Cilj istraživanja je utvrditi učinkovitost plutača kao metodičkog pomagala u poduci i učenju osnovnih elemenata jedrenja. Analizirane elemente jedrenja činili su prihvaćanje, letanje, otpadanje i kruženje na tri različite jedriličarske pozicije (kormilo, glavno jedro i flok). Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 studenata Kineziološkog fakulteta koji su bili podijeljeni u dvije grupe (kontrolna i eksperimentalna). Ispitanici eksperimentalne grupe bili su podvrgnuti poduci uz pomoć različitih poligona plutača dok su ispitanici kontrolne grupe bili podvrgnuti klasičnoj poduci (bez primjene poligona plutača). Proces poučavanja proveden je u trajanju od 7 dana na jedrilicama tipa Elan 19. Rezultati deskriptivne statistike ukazuju na više ocjene ispitanika kod eksperimentalne grupe gotovo u svim elementima jedriličarske tehnike osim kod elementa letanje-flok. Jednosmjerna analiza varijance pokazala je da su te razlike značajne na poziciji kormilar u elementima prihvaćanje, otpadanje i kruženje, poziciji glavno jedro, element prihvaćanje te poziciji flok također element prihvaćanje. U daljnjoj analizi diskriminacijska analiza potvrdila je značajnu razliku po količini usvojenog znanja jedriličarske tehnike između dviju analiziranih grupa (χ2 = 47, 73, p = 0, 00). Na temelju dobivenih rezultata autori zaključuju da poligon plutača značajno utječe na količinu usvojenog znanja jedriličarskih vještina.

poligon plutača ; metode poučavanja ; jedriličar ; škola jedrenja ; početnik

nije evidentirano

engleski

Buoy as a tool in teaching basic elements of sailing

nije evidentirano

buoy range ; teaching methods ; sailor ; sailing school ; beginner

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (1)

2018.

47-58

objavljeno

1986-6089

10.5550/sgia.181401.se.pov

Povezanost rada

Kineziologija

Poveznice