Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 967682

Organizacija i upravljanje zbirkama građe u knjižnicama škola koje provode nastavu na manjinskim jezicima u Republici Hrvatskoj


Lazić, Bojan; Aparac Jelušić, Tatjana
Organizacija i upravljanje zbirkama građe u knjižnicama škola koje provode nastavu na manjinskim jezicima u Republici Hrvatskoj // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (2018), 1; 1-35 doi:10.30754/vbh.61.1.630 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Organizacija i upravljanje zbirkama građe u knjižnicama škola koje provode nastavu na manjinskim jezicima u Republici Hrvatskoj
(THE ORGANIZATION AND MANAGEMENT OF COLLECTIONS IN CROATIAN SCHOOL LIBRARIES WHICH OFFER EDUCATIONAL PROGRAMS IN MINORITY LANGUAGES: A SURVEY)

Autori
Lazić, Bojan ; Aparac Jelušić, Tatjana

Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 61 (2018), 1; 1-35

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nabava građe ; nacionalne manjine ; školske knjižnice ; upravljanje zbirkama
(Acquisition, collection management, national minorities, school libraries)

Sažetak
Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate provedenog istraživanja o organizaciji i upravljanju zbirkama građe na manjinskim pismima i jezicima u hrvatskim školskim knjižnicama koje izvode nastavu na temelju stručnih preporuka i standarda te usvojenih obrazovnih modela i programa za nacionalne manjine. Istraživanjem se nastojalo saznati zadovoljavaju li postojeće zbirke u školskim knjižnicama potrebe svojih korisnika pripadnika nacionalnih manjina te na koji se način i uz koje poteškoće upravlja manjinskim zbirkama u školskim knjižnicama, kao i otkriti poteškoće u nabavi predmetne građe. Pristup: Polazeći od saznanja da su organizacija i upravljanje knjižničnim zbirkama za nacionalne manjine otežani, osobito u odnosu na pribavljanje građe i upoznatost školskih knjižničara s jezikom i pismom pripadnika nacionalne manjine kojoj pružaju usluge, provedeno je online istraživanje među školskim knjižničarima koji svakodnevno rade s knjižničnom građom, pružaju informacije i organiziraju različite programe. Rezultati: Rezultati istraživanja predstavljeni u ovom radu jasno upućuju na činjenicu da je knjižnična građa na jeziku i pismu nacionalnih manjina u obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj uglavnom nedostatna, a uslijed nedostatka iste na tržištu, kao i izostanka kontinuiranih i kvalitetnih izvora financiranja njezine nabave, ujedno i teško dostupna krajnjim korisnicima. Praktična primjena: Teza o unapređenju dostupnosti predmetne građe u digitalnom obliku koju predlažu autori ovoga rada nameće se kao najlogičnije i dugoročno najekonomičnije rješenje koje je u ovom trenutku moguće ponuditi, iako ni to nije dovoljno za pokrivanje svih potreba nastavnog procesa u školama u kojima se nastava izvodi na jeziku i pismu nacionalnih manjina zbog nedovoljne opremljenosti informacijsko- telekomunikacijskom tehnologijom te obučenosti za rad s novim medijima, e-učenje i slično. Društveni značaj. Na osnovi proučene zakonodavne osnove, međunarodnih i domaćih stručnih preporuka i standarda, stručne literature te analize odgovora koje su ispitanici dali tijekom istraživanja, predlažu se koraci za poboljšanje kvalitete rada u školskim knjižnicama u školama s nastavom na manjinskom jeziku u Republici Hrvatskoj. Originalnost: Provedeno istraživanje donosi dosad neobjavljene i korisne podatke na osnovi kojih se zaključuje o potrebnim iskoracima te ukazuje na probleme vrijedne daljnjih istraživačkih napora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Tatjana Aparac-Jelušić, (118492)

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati