KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE (CROSBI ID 256458)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Miliša, Zlatko ; Spasenovski, Nemanja
hrvatski
KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
Ovaj se rad bavi otkrivanjem aktualnosti i implikacijama konzumerizma u pedagogiji. U radu konstatiramo da je tema konzumerizma na marginama interesa pedagoške znanosti. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku na dodatna istraživanja o aktualnim pitanjima. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranoga cilja, na temu konzumerizma konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Djeca postaju proizvod konzumerizma i mekdonaldizacije društva, čije su manifestacije vidljive u danas dominantnoj fast-food obitelji. To je posljedica fetišizacije proizvoda, medijske tiranije, hedonizma i svekolikog otuđenja – kada stvari upravljaju ljudima. Problem djece i mladih kao potrošača prepoznali su teoretičari Frankfurtske kritičke škole, koji su prvi apelirali na promjene u obrazovanju. Na temelju njihovih polazišta razvijala se ideja odgoja za kritičko mišljenje kao otklon od diktata konzumerizma, ali i svih vrsta indoktrinacija i manipuliranja potrebama najmlađih. U radu se navode poticajni primjeri osvještavanja problema konzumerizma kod djece i mladih. Konzumerizam kao nametnuti životni stil uvelike utječe na preferencije i ponašanja djece i mladih, što uzimamo kao prinos novomu znanstvenom diskursu pedagogije.
konzumerizam ; potrošačko društvo ; komercijalizacija djetinjstva ; djeca potrošači ; odgoj za kritičko mišljenje ; humanistička...
nije evidentirano
engleski
CONSUMERISM AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS
nije evidentirano
consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy
nije evidentirano