Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE (CROSBI ID 256458)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Miliša, Zlatko ; Spasenovski, Nemanja KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE // Mostariensia (Mostar), 21 (2017), 2; 69-93

Podaci o odgovornosti

Miliša, Zlatko ; Spasenovski, Nemanja

hrvatski

KONZUMERIZAM I PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE

Ovaj se rad bavi otkrivanjem aktualnosti i implikacijama konzumerizma u pedagogiji. U radu konstatiramo da je tema konzumerizma na marginama interesa pedagoške znanosti. Cilj je ovoga rada dati okvir pedagoške problematike u analizama konzumerizma te potaknuti struku na dodatna istraživanja o aktualnim pitanjima. Da bismo udovoljili zahtjevima tako definiranoga cilja, na temu konzumerizma konzultirana je relevantna literatura različitih društvenih znanosti kao i recentna istraživanja (iz inozemstva). Djeca postaju proizvod konzumerizma i mekdonaldizacije društva, čije su manifestacije vidljive u danas dominantnoj fast-food obitelji. To je posljedica fetišizacije proizvoda, medijske tiranije, hedonizma i svekolikog otuđenja – kada stvari upravljaju ljudima. Problem djece i mladih kao potrošača prepoznali su teoretičari Frankfurtske kritičke škole, koji su prvi apelirali na promjene u obrazovanju. Na temelju njihovih polazišta razvijala se ideja odgoja za kritičko mišljenje kao otklon od diktata konzumerizma, ali i svih vrsta indoktrinacija i manipuliranja potrebama najmlađih. U radu se navode poticajni primjeri osvještavanja problema konzumerizma kod djece i mladih. Konzumerizam kao nametnuti životni stil uvelike utječe na preferencije i ponašanja djece i mladih, što uzimamo kao prinos novomu znanstvenom diskursu pedagogije.

konzumerizam ; potrošačko društvo ; komercijalizacija djetinjstva ; djeca potrošači ; odgoj za kritičko mišljenje ; humanistička...

nije evidentirano

engleski

CONSUMERISM AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS

nije evidentirano

consumerism, consumer society, commercialization of childhood, children as consumers, upbringing for critical thinking, humanistic pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (2)

2017.

69-93

objavljeno

1023-8638

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice