Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 967501

Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku


Udier, Sanda Lucija
Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku // Jezikoslovlje, 19 (2018), 1; 159-183 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 967501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku
(Developing pragmatic competence in Croatian as a second and foreign language)

Autori
Udier, Sanda Lucija

Izvornik
Jezikoslovlje (1331-7202) 19 (2018), 1; 159-183

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pragmatička kompetencija ; hrvatski kao ini jezik ; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika ; oslovljavanje ; učenici hrvatskoga kao inoga jezika.
(pragmatic competence ; Croatian as L2 ; teaching Croatian as L2 ; forms of address ; learners of Croatian as L2)

Sažetak
Razvijanje pragmatičke kompetencije od velike je važnosti u nastavi inoga jezika budući da ona, uz jezičnu i sociolingvističku, tvori komunikacijsku kompetenciju (ZEROJ 2005: 111 ; Jelaska 2005: 21), a njezina nedovoljna razvijenost izaziva nesporazume koji izravno negativno utječu na komunikaciju. Pragmatička kompetencija u hrvatskome kao inome jeziku (HIJ-u) opisana je na razinama jezične kompetencije B1 i B2 po ZEROJ-u (Nazalević Čučević 2013 ; Nazalević Čučević 2015), a još ne postoje istraživanja koja bi dala smjernice poučavanju pragmatičkih sadržaja u nastavi HIJ-a. Zbog toga je provedeno istraživanje među poučavateljima HIJ-a kojim su se istražila njihova iskustva u poučavanju različitih vrsta učenika HIJ-a pragmatičkim sadržajima te njihove vlastite prakse u oslovljavanju koje je bilo odabrano kao prototipan pragmatički sadržaj koji se u nastavi inoga jezika poučava od samoga početka. Rezultati istraživanja pokazali su kako su pragmatički sadržaji vrlo heterogeni te kako njihov izbor ovisi ne samo o jeziku i situaciji nego i o osobinama sudionika u komunikaciji te njihovim odnosima, što usložnjuje njihovo poučavanje. Istraživanje je također pokazalo kako različite skupine učenika HIJ-a zahtijevaju različit pristup poučavanju pragmatičkih sadržaja s obzirom na kontekst u kojem se poučavanje odvija. Specifičnom skupinom učenika HIJ-a pokazali su se govornici blisko srodnih slavenskih jezika čija pragmatička kompetencija uglavnom nije jednako razvijena kao i jezična, a tu je razliku potrebno prevladati pomno strukturiranim poučavanjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanda Lucija Udier (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija
Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku // Jezikoslovlje, 19 (2018), 1; 159-183 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Udier, S. (2018) Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku. Jezikoslovlje, 19 (1), 159-183.
@article{article, author = {Udier, S.}, year = {2018}, pages = {159-183}, keywords = {pragmati\v{c}ka kompetencija, hrvatski kao ini jezik, pou\v{c}avanje hrvatskoga kao inoga jezika, oslovljavanje, u\v{c}enici hrvatskoga kao inoga jezika.}, journal = {Jezikoslovlje}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1331-7202}, title = {Razvijanje pragmati\v{c}ke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku}, keyword = {pragmati\v{c}ka kompetencija, hrvatski kao ini jezik, pou\v{c}avanje hrvatskoga kao inoga jezika, oslovljavanje, u\v{c}enici hrvatskoga kao inoga jezika.} }
@article{article, author = {Udier, S.}, year = {2018}, pages = {159-183}, keywords = {pragmatic competence, Croatian as L2, teaching Croatian as L2, forms of address, learners of Croatian as L2}, journal = {Jezikoslovlje}, volume = {19}, number = {1}, issn = {1331-7202}, title = {Developing pragmatic competence in Croatian as a second and foreign language}, keyword = {pragmatic competence, Croatian as L2, teaching Croatian as L2, forms of address, learners of Croatian as L2} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font