Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku (CROSBI ID 256441)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Udier, Sanda Lucija Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku // Jezikoslovlje, 19 (2018), 1; 159-183

Podaci o odgovornosti

Udier, Sanda Lucija

hrvatski

Razvijanje pragmatičke kompetencije u hrvatskome kao inome jeziku

Razvijanje pragmatičke kompetencije od velike je važnosti u nastavi inoga jezika budući da ona, uz jezičnu i sociolingvističku, tvori komunikacijsku kompetenciju (ZEROJ 2005: 111 ; Jelaska 2005: 21), a njezina nedovoljna razvijenost izaziva nesporazume koji izravno negativno utječu na komunikaciju. Pragmatička kompetencija u hrvatskome kao inome jeziku (HIJ-u) opisana je na razinama jezične kompetencije B1 i B2 po ZEROJ-u (Nazalević Čučević 2013 ; Nazalević Čučević 2015), a još ne postoje istraživanja koja bi dala smjernice poučavanju pragmatičkih sadržaja u nastavi HIJ-a. Zbog toga je provedeno istraživanje među poučavateljima HIJ-a kojim su se istražila njihova iskustva u poučavanju različitih vrsta učenika HIJ-a pragmatičkim sadržajima te njihove vlastite prakse u oslovljavanju koje je bilo odabrano kao prototipan pragmatički sadržaj koji se u nastavi inoga jezika poučava od samoga početka. Rezultati istraživanja pokazali su kako su pragmatički sadržaji vrlo heterogeni te kako njihov izbor ovisi ne samo o jeziku i situaciji nego i o osobinama sudionika u komunikaciji te njihovim odnosima, što usložnjuje njihovo poučavanje. Istraživanje je također pokazalo kako različite skupine učenika HIJ-a zahtijevaju različit pristup poučavanju pragmatičkih sadržaja s obzirom na kontekst u kojem se poučavanje odvija. Specifičnom skupinom učenika HIJ-a pokazali su se govornici blisko srodnih slavenskih jezika čija pragmatička kompetencija uglavnom nije jednako razvijena kao i jezična, a tu je razliku potrebno prevladati pomno strukturiranim poučavanjem.

pragmatička kompetencija ; hrvatski kao ini jezik ; poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika ; oslovljavanje ; učenici hrvatskoga kao inoga jezika.

nije evidentirano

engleski

Developing pragmatic competence in Croatian as a second and foreign language

nije evidentirano

pragmatic competence ; Croatian as L2 ; teaching Croatian as L2 ; forms of address ; learners of Croatian as L2

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2018.

159-183

objavljeno

1331-7202

1848-9001

Povezanost rada

Filologija

Poveznice
Indeksiranost