Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 967294

Emocije postignuća i sklonost doživljavanja akademske zanesenosti


Ljubin Golub, Tajana; Brdovčak, Barbara; Rijavec, Majda
Emocije postignuća i sklonost doživljavanja akademske zanesenosti // 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke - Knjiga sažetaka / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jastrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo, 2018. str. 124-124 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Emocije postignuća i sklonost doživljavanja akademske zanesenosti
(Achievement emotions and academic flow proneness)

Autori
Ljubin Golub, Tajana ; Brdovčak, Barbara ; Rijavec, Majda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke - Knjiga sažetaka / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja - Jastrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo, 2018, 124-124

ISBN
978-953-55079-7-0

Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 7. - 10. 11. 2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Akademska zanesenost ; emocije postignuća povezane s učenjem ; studenti
(Academic flow ; learning-related achievement emotions ; students)

Sažetak
Akademska zanesenost je zanesenost koja se javlja tijekom obavljanja različitih akademskih aktivnosti kada postoji optimalna kombinacija izazova koji se stavljaju pred učenike, odnosno studente, te vještina koje oni posjeduju za nošenje s tim izazovima. Različite kombinacije izazova i vještina mogu dovesti do različitih psiholoških stanja, poput anksioznosti, relaksacije i apatije. S druge strane, vezano uz učenje javljaju se različite emocija postignuća, poput ponosa, nade, dosade ili bespomoćnosti. Imajući to na umu, može se očekivati kako se studenti s različitom sklonosti doživljavanja akademske zanesenosti razlikuju i u emocijama postignuća koje doživljavaju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti razlikuju li se emocije postignuća povezane s učenjem kod studenata koji imaju nisku, srednju i visoku sklonost doživljavanju akademske zanesenosti. U radu su prikazani preliminarni rezultati izračunati na uzorku od 151 studenta (110 studentica) nekoliko fakulteta s područja Grada Zagreba i prosječne dobi 20 godina. Za ispitivanje akademske zanesenosti korištena je Ullenova Švedska skala prilagođena za procjenjivanje akademske zanesenosti, a za ispitivanje pozitivnih i negativnih emocija postignuća povezanih s učenjem korišten je Pekrunov Upitnik emocija postignuća. Rezultati više jednosmjernih analiza varijanci pokazali su da postoji značajna razlika između sve 3 grupe studenata s različitom sklonošću doživljavanja akademske zanesenosti u emocijama postignuća koje doživljavaju. Studenti koji imaju visoku sklonost doživljavati akademsku zanesenost imaju više procjene pozitivnih emocija postignuća (uživanja, nade i ponosa) u odnosu na studente srednje i niske sklonosti doživljavanju akademske zanesenosti. Osim toga, studenti koji imaju visoku sklonost doživljavanju akademske zanesenosti doživljavaju značajno niže razine negativnih emocija postignuća (ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade) u odnosu na studente niske ili srednje sklonosti doživljavanja akademske zanesenosti. Dobiveni rezultati daju važan uvid u emocionalna iskustva studenata s različitom sklonošću doživljavanja akademske zanesenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija