Emocije postignuća i sklonost doživljavanja akademske zanesenosti (CROSBI ID 668911)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Ljubin Golub, Tajana ; Brdovčak, Barbara ; Rijavec, Majda
hrvatski
Emocije postignuća i sklonost doživljavanja akademske zanesenosti
Akademska zanesenost je zanesenost koja se javlja tijekom obavljanja različitih akademskih aktivnosti kada postoji optimalna kombinacija izazova koji se stavljaju pred učenike, odnosno studente, te vještina koje oni posjeduju za nošenje s tim izazovima. Različite kombinacije izazova i vještina mogu dovesti do različitih psiholoških stanja, poput anksioznosti, relaksacije i apatije. S druge strane, vezano uz učenje javljaju se različite emocija postignuća, poput ponosa, nade, dosade ili bespomoćnosti. Imajući to na umu, može se očekivati kako se studenti s različitom sklonosti doživljavanja akademske zanesenosti razlikuju i u emocijama postignuća koje doživljavaju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti razlikuju li se emocije postignuća povezane s učenjem kod studenata koji imaju nisku, srednju i visoku sklonost doživljavanju akademske zanesenosti. U radu su prikazani preliminarni rezultati izračunati na uzorku od 151 studenta (110 studentica) nekoliko fakulteta s područja Grada Zagreba i prosječne dobi 20 godina. Za ispitivanje akademske zanesenosti korištena je Ullenova Švedska skala prilagođena za procjenjivanje akademske zanesenosti, a za ispitivanje pozitivnih i negativnih emocija postignuća povezanih s učenjem korišten je Pekrunov Upitnik emocija postignuća. Rezultati više jednosmjernih analiza varijanci pokazali su da postoji značajna razlika između sve 3 grupe studenata s različitom sklonošću doživljavanja akademske zanesenosti u emocijama postignuća koje doživljavaju. Studenti koji imaju visoku sklonost doživljavati akademsku zanesenost imaju više procjene pozitivnih emocija postignuća (uživanja, nade i ponosa) u odnosu na studente srednje i niske sklonosti doživljavanju akademske zanesenosti. Osim toga, studenti koji imaju visoku sklonost doživljavanju akademske zanesenosti doživljavaju značajno niže razine negativnih emocija postignuća (ljutnje, anksioznosti, srama, bespomoćnosti i dosade) u odnosu na studente niske ili srednje sklonosti doživljavanja akademske zanesenosti. Dobiveni rezultati daju važan uvid u emocionalna iskustva studenata s različitom sklonošću doživljavanja akademske zanesenosti.
akademska zanesenost ; emocije postignuća povezane s učenjem ; studenti
nije evidentirano
engleski
Achievement emotions and academic flow proneness
nije evidentirano
academic flow ; learning-related achievement emotions ; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
124-124.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke - Knjiga sažetaka
Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-7-0
Podaci o skupu
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
predavanje
07.11.2018-10.11.2018
Sveti Martin na Muri, Hrvatska