Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos emocija postignuća, akademske uključenosti i akademskog psihološkog procvata kod studenata (CROSBI ID 668908)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brdovčak, Barbara ; Ljubin Golub, Tajana ; Rijavec, Majda Odnos emocija postignuća, akademske uključenosti i akademskog psihološkog procvata kod studenata // 26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke - Knjiga sažetaka / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.). Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 59-59

Podaci o odgovornosti

Brdovčak, Barbara ; Ljubin Golub, Tajana ; Rijavec, Majda

hrvatski

Odnos emocija postignuća, akademske uključenosti i akademskog psihološkog procvata kod studenata

Dobrobit učenika i studenata u obrazovnom kontekstu puno se rjeđe ispituje u odnosu na akademska postignuća te njihove odrednice. Uz kognitivne i motivacijske odrednice akademskog uspjeha, tek se zadnjih dvadesetak godina veća pažnja posvećuje i emocionalnim odrednicama. No, istraživanja o odrednicama dobrobiti učenika i studenata u akademskom kontekstu još uvijek nisu toliko zastupljena. Upravo je stoga cilj ovog istraživanja bio ispitati odrednice akademskog psihološkog procvata, kao jednog od novijih poimanja dobrobiti, kod studenata. U istraživanju su prikazani preliminarni rezultati od ukupno 147 studenata (109 studentica) s nekoliko fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prosječne dobi 20 godina. Kao odrednice akademskog psihološkog procvata, koji je ispitan Skalom akademskog psihološkog procvata, ispitane su pozitivne i negativne emocije postignuća povezane s učenjem koje su procijenjene Upitnikom emocija postignuća te bihevioralna, anksiozna i kognitivna akademska uključenost ispitane Skalom akademske uključenosti. Uvidom u korelacije među svim varijablama utvrđeno je kako postoji pozitivna povezanost između akademskog psihološkog procvata i pozitivnih emocija postignuća povezanih s učenjem te bihevioralne i kognitivne akademske uključenosti. S druge strane, postoji negativna povezanost između akademskog psihološkog procvata i negativnih emocija postignuća povezanih s učenjem te anksiozne akademske uključenosti. Provedbom regresijske analize s pozitivnim i negativnim emocijama postignuća povezanih s učenjem te akademskom uključenošću kao prediktorima, a akademskim psihološkim procvatom kao kriterijem, utvrđeno je kako je jedini značajan pozitivan prediktor bila emocija ponosa povezana s učenjem. Ovim modelom objašnjeno je ukupno 32% varijance akademskog psihološkog procvata. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost istraživanja odrednica akademske dobrobiti studenata te na potrebu za daljnjim istraživanjima ove tematike i kod učenika osnovnih i srednjih škola kako bi se dobio bolji uvid u faktore koji određuju njihovu dobrobit.

emocije postignuća povezane s učenjem ; akademski psihološki procvat ; akademska uključenost

nije evidentirano

engleski

The relationship between achievement emotions, academic engagement and academic flourishing among students

nije evidentirano

learning-related achievement emotions ; academic flourishing ; academic engagement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

59-59.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke - Knjiga sažetaka

Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja

Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-7-0

Podaci o skupu

26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

predavanje

07.11.2018-10.11.2018

Sveti Martin na Muri, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija