Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj kurikuluma osnovnoškolske nastave robotike (CROSBI ID 256323)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Lapov Padovan, Zvonimir ; Kovačević, Stjepan ; Purković, Damir Razvoj kurikuluma osnovnoškolske nastave robotike // Politehnika, 2 (2018), 1; 7-34

Podaci o odgovornosti

Lapov Padovan, Zvonimir ; Kovačević, Stjepan ; Purković, Damir

hrvatski

Razvoj kurikuluma osnovnoškolske nastave robotike

Tijekom posljednjih nekoliko desetljeća robotika je postala važno područje tehnike, koje se sve brže razvija, te bez kojega danas nije moguće zamisliti suvremenu proizvodnju. Takav razvoj uvjetuje i odgojno-obrazovni proces, koji se mora prilagođavati, ako društvo želi pratiti korak s vremenom. Zbog atraktivnosti i široke dostupnosti različitih robotskih i automatskih uređaja i naprava, sadržaji robotike postali su i predmetom interesa djece različite dobi, te tako i predmetom poučavanja u različitim školskim i izvanškolskim programima i aktivnostima. Ipak, složenost i multidisciplinarnost ovakvih sadržaja, kao i visoki kognitivni zahtjevi prema učenicima, ističu problem primjerenosti pristupa, strategija i metoda učenja i poučavanja, odnosno razvoja i operacionalizacija kurikuluma takve nastave. Stoga se u ovom radu donose teorijska i praktična polazišta za organizaciju nastave i razvoj kurikuluma. Teorijski dio rada govori o značaju i položaju tehnike u osnovnoškolskom obrazovanju, iznose se koncepti i pristupi razvoju nastave tehnike općenito, osobito nastave automatike i robotike. Drugi dio rada obuhvaća smjernice za razradu i operacionalizaciju takvog kurikuluma u osnovnoškolskom obrazovanju, koji ujedno donosi i prijedlog okvira kurikuluma. Iako predložene smjernice ne konkretiziraju mnoge aktivnosti učenika na mikro razini, čine jasno polazište za razvoj i operacionalizaciju izvedenog kurikuluma nastave, kojeg svaki nastavnik treba prilagođavati vlastitim učenicima i okruženju.

automatika ; izborna nastava ; kurikulum nastave ; robotika ; tehnička kultura

nije evidentirano

engleski

Developing a curriculum for the teaching of robotics in general education

nije evidentirano

automatics ; elective teaching ; curriculum development ; robotics ; technical culture

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (1)

2018.

7-34

objavljeno

2584-5373

2584-6264

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne tehničke znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice