Imago, imaginatio, imaginabile. Zbornik u čast Zvonka Makovića (CROSBI ID 16859)
Urednička knjiga | zbornik radova s konferencije | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Damjanović, Dragan ; Magaš Bilandžić, Lovorka
hrvatski
Imago, imaginatio, imaginabile. Zbornik u čast Zvonka Makovića
Knjiga, odnosno zbornik radova, Imago, imaginatio, imaginabile objavljena je u čast dr. sc. Zvonka Makovića, istaknutog povjesničara umjetnosti, dugogodišnjeg profesora na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te autora brojnih publikacija i kulturoloških, problemskih i retrospektivnih izložbi koje su obilježile protekla desetljeća i javnost upoznale s različitim autorskim osobnostima i pojavama koje su definirale hrvatsku umjetnost 20. i 21. stoljeća. Izdavač knjige je Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a u njezinoj su realizaciji sudjelovali povjesničari umjetnosti, povjesničari, filozofi, konzervatori, etnolozi i muzejski djelatnici iz Hrvatske, Srbije i Italije. Radovi u zborniku strukturirani su po tematskom, a ne kronološkom načelu, a naslovi poglavlja referiraju se na pojedine aspekte djelovanja profesora Makovića. Prva dva rada, Tonka Maroevića i Nadežde Čačinovič, donose osvrte na segmente znanstvenog i kritičarskog opusa Zvonka Makovića. Slijede radovi Dine Milinovića, Katarine Nine Simončič i Ane Šeparović koji se dotiču utjecaja umjetnosti na konstruiranje identiteta u različitim medijima (skulpturi, modi i slikarstvu) te razdobljima – od antike i novoga vijeka do 20. stoljeća. Treća grupa članaka okupljena je pod zajedničkim naslovom »Od individualnoga prema općem«, a čine je radovi Žarka Španičeka i Tihane Petrović Leš koji se dotiču kulturne povijesti Slavonije, te dva teksta posvećena arhitekturi čiji su autori Franko Ćorić i Dragan Damjanović. Četvrta grupa tekstova, naslovljena »Od pučke slike i sitne grafike do naručiteljstva i kolekcionarstva« sadrži sedam radova koji obrađuju teme iz različitih dijelova Hrvatske. Tekstovi Milana Pelca i Frane Dulibića bave se popularnom slikom, temom koju je u hrvatskoj povijesti umjetnosti svojim brojnim tekstovima otvorio upravo profesor Maković. Prilog Radoslava Tomića proširuje saznanja o baroknoj ikonografiji i naručiteljstvu na omiškom području, a tekst Iskre Iveljić o hrvatskoj kulturnoj povijesti 19. stoljeća u segmentu doprinosa plemstva. Prilozi Jasminke Najcer Sabljak i Silvije Lučevnjak, Ljerke Dulibić i Ive Pasini Tržec te Andreje Šimičić donose teme s polja kolekcionarstva – od sakupljačke djelatnosti plemstva do rada društava koja su snažno obilježila formiranje zbirki Strossmayerove galerije i Muzeja Slavonije. Cjelina »Oko u akciji: (de)konstruiranje suvremenosti očima likovnih kritičara« donosi tekstove koji iz rakursa istaknutih protagonista vremena produbljuju spoznaje o različitim aspektima hrvatske moderne (Irena Kraševac i Jasna Jovanov) i umjetnosti nakon 1945. (Giovanni Rubino) te naglašavaju modalitete umrežavanja hrvatskih i inozemnih umjetnika i likovnih kritičara. Posljednja cjelina »Pars pro toto: individualni opusi kao odraz vremena«, u kojoj su tekstovi Daniela Zeca, Lovorke Magaš Bilandžić i Sanje Cvetnić, razmatra individualne doprinose odabranih umjetnika i grafičkih dizajnera 20. i 21. stoljeća. Zbornik, opremljen brojnim, uglavnom kolor ilustracijama, obuhvaća sveukupno 448 stranica. Uz navedena 22 priloga o različitim temama s polja povijesti umjetnosti i kulturne povijesti donosi i životopis te cjeloviti popis radova profesora Zvonka Makovića. Tekstove iz zbornika recenzirali su dr. sc. Ivana Mance s Instituta za povijest umjetnosti u Zagrebu te dr. sc. Igor Borozana s Odelenja za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
Zbornik, Umjetnost 19. stoljeća, Moderna umjetnost, Suvremena umjetnost, Renesansa, Barok, Moda
nije evidentirano
engleski
Imago, Imaginatio, Imaginabile. Festschrift in honor of Zvonko Maković
nije evidentirano
Festschrift, 19th Century Art, Modern Art, Contemporary Art, Renaissance, Baroque, Fashion
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2018.
978-953-175-640-2
448
objavljeno