Bioetika između teorije i prakse: komparativna analiza studijskih programa (CROSBI ID 668494)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mlinarević, Vesnica ; Huljev, Antonija ; Tokić, Ružica
hrvatski
Bioetika između teorije i prakse: komparativna analiza studijskih programa
Bioetika kao novija znanstvena disciplina interdisciplinarno odgovara na pitanja o životu suvremenoga čovjeka, a odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo i kakvoga čovjeka želimo. Vrijednosti na kojima se temelji odgojno- obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj sagledava se kao nova mogućnost razvoja hrvatskoga nacionalnoga, kulturnoga i duhovnoga identiteta unutar složenih globalizacijskih procesa. U eri globalizacije, informacijskoga i tehnološkoga napretka jedan od najtežih poslova suvremenoga doba jest odgoj djece u promijenjenim okolinama, što se posljedično odražava na stil odgoja i uvjete u kojima se odvijaju odgoj i obrazovanje. Ciljevi odgoja usmjeravaju odgojno-obrazovnu praksu i pedagoško djelovanje u njoj, a odgovornost i složenu zadaću imaju upravo odgojitelji/učitelji. Važnost inicijalnoga obrazovanja odgojitelja/učitelja danas je neupitna. Biti odgojiteljem/učiteljem je zvanje/profesija sa specifičnim profesionalnim standardima i etičkim pravilima učiteljske struke, nadahnuta vrijednostima društvene uključenosti i potrebama njegovanja potencijala svakoga djeteta/učenika. Rad se bavi komparativnom analizom studijskoga programa i ishoda učenja u Sveučilišnom studijskom programu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja i Integriranom preddiplomskom i diplomskom studijskom programu za učitelje na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku., koji su usmjereni na područje (bio)etike, odgoja te etike učiteljskoga poziva. Studente, buduće odgojitelje/učitelje, potrebno je tijekom studija senzibilizirati za osjetljivost u budućoj struci u etičkom odlučivanju i rješavanju problema koji utječu na oblikovanje karaktera jer etika i bioetika trebaju ispunjavati važne društvene i individualne aspekte odgoja i obrazovanja.
odgoj i obrazovanje, odgojitelji/učitelji, studijski programi, bioetika
nije evidentirano
engleski
Bioethics between theory and practice: Comparative analysis of study programs
nije evidentirano
upbringing and education, preschool/class teachers, study programs, bioethics
nije evidentirano
Podaci o prilogu
51-53.
2018.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-55962-3-3
Podaci o matičnoj publikaciji
2. osječki dani bioetike
Jurić, Hrvoje
Osijek: Hrvatsko bioetičko društvo
Podaci o skupu
2. osječki dani bioetike = 2nd Osijek Day of Bioethics
predavanje
05.11.2018-06.11.2018
Osijek, Hrvatska