Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Skulptura u keramici: problemi valorizacije i interpretacije (CROSBI ID 668472)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa

Bagarić, Marina Skulptura u keramici: problemi valorizacije i interpretacije // Skulptura u muzeju. Klanjec: Muzeji Hrvatskog zagorja. Galerija Antuna Augustinčića, 2018. str. 27-27

Podaci o odgovornosti

Bagarić, Marina

hrvatski

Skulptura u keramici: problemi valorizacije i interpretacije

U skladu s klasifikacijom građe u muzejima primijenjene umjetnosti po kriteriju materijala u zagrebačkom se Muzeju za umjetnost i obrt sve skulpture oblikovane od pečene zemlje nalaze u Zbirci keramike. Tako se unutar muzejske zbirke koja broji 9500 predmeta nalazi gotovo 500 skulptura, čiji su autori sasvim različiti po svojem formalnom obrazovanju i po stupnju (pre)poznavanja u europskoj i hrvatskoj likovnoj baštini. U zbirci su od najranijih dana muzejske povijesti zastupljene porculanske skulpture – djela poznatih i anonimnih modelera vodećih europskih manufaktura porculana iz stilskih razdoblja rokokoa, klasicizma i bidermajera. Sredinom 20. stoljeća u Zbirku keramike ulaze radovi poznatih suvremenih kipara (Vojin Bakić, Ksenija Kantoci, Pavao Perić), a također i djela hrvatskih slikara koji su se u jednoj fazi stvaralaštva bavili oblikovanjem keramike (Oton Postružnik, Nevenka Đorđević, Marta Ehrlich, Ernest Tomašević…). Veliki je broj skulptura onih umjetnika koji su odabrali isključivo keramiku kao medij svojega izraza, a školovali su se na Akademiji likovnih umjetnosti, Akademiji primijenjenih umjetnosti ili u Obrtnoj školi (Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna) u Zagrebu. U izložbenim projektima i u stalnom postavu Muzeja za umjetnost i obrt keramička skulptura ravnopravno participira u interpretaciji stilskih epoha i tendencija. Ipak, izvan Muzeja, u široj kulturnoj i muzejskoj zajednici, kompletan se korpus keramičke skulpture gotovo bez iznimke danas percipira kao segment primijenjene umjetnosti, koja se rijetko kad tretira ravnopravno lijepim umjetnostima. Iznimku katkad predstavljaju djela onih autora koji su već afirmirani kao kipari ili slikari. Izlaganje je pokušalo dati odgovore na pitanja koliko materijal i društveni status autora određuju pripadnost skulpture lijepim ili primijenjenim umjetnostima, te kako, s obzirom na takvu klasifikaciju, Muzej može izmijeniti današnju percepciju keramoskulpture.

muzej primijenjene umjetnosti, keramička skulptura, keramičar, kipar

nije evidentirano

engleski

Ceramic Sculpture: Problems of Valorisation and Interpretation

nije evidentirano

Museum of Applied Arts, Ceramic Sculpture, Ceramic Artist, Sculptor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-27.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Skulptura u muzeju

Klanjec: Muzeji Hrvatskog zagorja. Galerija Antuna Augustinčića

Podaci o skupu

Simpozij Skulptura u muzeju

predavanje

24.10.2018-26.10.2018

Klanjec, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Povijest umjetnosti