Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Srećko Badurina (1930.-1996.), biskup trećoredac, svjedok vjere i znak vremena (CROSBI ID 256107)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bodrožić, Ivan Srećko Badurina (1930.-1996.), biskup trećoredac, svjedok vjere i znak vremena // Radovi (Zavod za hrvatsku povijest), 1 (2015), 47; 297-308

Podaci o odgovornosti

Bodrožić, Ivan

hrvatski

Srećko Badurina (1930.-1996.), biskup trećoredac, svjedok vjere i znak vremena

Autor u ovom članku ocrtava lik biskupa Srećka u konkretnom povijesnom kontekstu i okolnostima u kojima je živio, najprije kao redovnik trećoredac, a potom i kao šibenski biskup. Zato ovo istraživanje i prikaz ne bježi niti od iznošenja biografskih detalja, koji su mogu razmatrati u tri razdoblja života. Ono prvo razdoblje je razdoblje od rođenja (1930.) do izbora za biskupa (1987.), obilježeno prije svega duhom redovničkog života u zajednici Franjevaca trećoredaca glagoljaša, u kojem se očituje njegov osobni izbor za Krista Gospodina i svjedočanstvo vjere u kontekstu jednog bezbožnog sustava kao što je bio onaj u kojem je živio. Drugo razdoblje bilo bi njegovo svjedočenje od izbora za biskupa (1987.) pa do razdoblja stvaranja samostalne Republike Hrvatske. U tom vremenu je, polazeći od istih pretpostavki, ali sada u drugoj ulozi, naviještao iste kršćanske ideale i vrijednosti na kojima se je mogao temeljiti život i budućnost jednoga naroda, kao i suživot u multikulturalnom i multietničkom društvu. Treće razdoblje života je ono od nastanka samostalne hrvatske države pa do smrti (1996.), obilježeno njegovim mirotvorskim zalaganjem i inicijativama u vrijeme rata, kao i skrbi za obnovu društva, liječenje rana i izmirenje. Polazeći, dakle, od tih temeljnih životopisnih činjenica i informacija cilj je dati i teološku procjenu vrijednosti njegova života i rada. Pri tome je namjera to učiniti pod prizmom dviju teoloških sintagmi: svjedok vjere i znak vremena. Prva od tih ukazuje na kontinuitet i autentičnost života biskupa Srećka, koji bitno odgovara životu Gospodinovih sljedbenika još iz vremena prve Crkve. Druga sintagma nam naznačuje aktualizaciju i konkretizaciju o kojoj je govorio Drugi vatikanski sabor kad je tražio od vjernika da čitaju znakove vremena. U tom smislu valja istaknuti da je biskup Srećko znao čitati znakove vremena, te da je i sam postao znakom vremena u svim onim različitim situacijama i razdobljima u kojima je živio dane svoga vremena.

Srećko Badurina, vjera, znak vremena, Drugi vatikanski sabor, ateizam, mirotvorstvo

nije evidentirano

engleski

Srećko Badurina (1930.-1996.), Bishop-Tertiary, Witness of Faith and Sign of Time

nije evidentirano

Srećko Badurina, faith, sign of time, Second Vatican Council, atheism, pacifism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (47)

2015.

297-308

objavljeno

0353-295X

1849-0344

Povezanost rada

Teologija, Povijest