Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 965448

Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti


Grgić, Jelica
Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet Osijek, Osijek


Naslov
Percepcija studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti
(The Perception of Students of Faculty of Philosophy in Osijek on their own Information Literacy)

Autori
Grgić, Jelica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet Osijek

Mjesto
Osijek

Datum
30.09

Godina
2016

Stranica
53

Mentor
Dukić, Gordana

Neposredni voditelj
Martinović, Ivana

Ključne riječi
Informacijska pismenost, informacijsko društvo, Filozofski fakultet u Osijeku, studenti
(Information literacy, information society, Faculty of Philosophy Osijek, students)

Sažetak
Napretkom tehnologije postaje sve kompleksnije definirati informacijsku pismenost. Naime, društvo koje nas okružuje temelji se na znanju i informacijama i orijentirano je ka konstantnom tehnološkom napretku i razvoju. Informacije i kompleksni informacijski procesi postaju najvažniji čimbenik razvoja, a znanje u tom cijelom procesu igra krucijalnu ulogu. Promjene koje su zahvatile društvo reflektiraju se i na obrazovne procese, a ponajviše u visokoškolskom obrazovanju. Obrazovne paradigme koje se godinama nisu mijenjale sve više ovise o tehnologiji koja uvelike utječe na osobni razvoj pojedinaca. Dolazi do promjena nastavnih metoda koje postaju pragmatičnije i odmiču se od klasičnog repetitivnog modela. Naime, jedan je od glavnih ciljeva profesora na fakultetu pripremiti studente za cjeloživotno učenje, a to se ne može postići bez poznavanja tehnologije i informacijske pismenosti. Navedeno je najvažnije na fakultetima, poput Filozofskog, koji obrazuju studente za buduće nastavnike jer će se tako najbolje osigurati prijenos usvojenih znanja na sljedeće generacije. Cilj je ovoga rada dobiti informacije o percepciji studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitoj informacijskoj pismenosti. Istraživanje je usmjereno na utvrđivanje načina na koji studenti shvaćaju vlastitu informacijsku pismenost s ciljem shvaćanja čimbenika koji potiču ili ograničavaju kvalitetniji razvoj informacijske pismenosti među studentima Filozofskog fakulteta u Osijeku. Metoda koja se primjenjuje u istraživanju o okviru ovoga rada je anketa. Veličina uzorka za provođenje ankete je 169 studenata od 1690 upisanih studenata 2015. godine na Filozofski fakultet u Osijeku ili 10 % od ukupnog broja upisanih studenata. Instrument koji se koristi u ovome radu je anketni upitnik koji je sastavljen od 4 pitanja zatvorenog tipa i jednog pitanja otvorenog tipa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek