Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu (CROSBI ID 423657)

Ocjenski rad | diplomski rad

Šalinger, Martina Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu / Martinović, Ivana (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2014

Podaci o odgovornosti

Šalinger, Martina

Martinović, Ivana

hrvatski

Uloga školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu

Rad se temelji na prikazivanju uloge školskog knjižničara u odgojno-obrazovnom procesu. Naime, cilj je prikazati knjižničara u školskoj knjižnici koji obavlja svoju djelatnost kao nastavnik, suradnik te kao profesionalac. Najveći dio radnog vremena školski knjižničar obavlja kao nastavnik. U toj ulozi, on mora naučiti učenike kako pronaći i vrednovati potrebne informacije te kako pronađene informacije primjenjivati u budućnosti. Na taj način, učenici razvijaju vještine informacijske pismenosti. Također, osigurava učenicima pozitivno i pristupačno okruženje za učenje. Školski knjižničar u ulozi suradnika planira nastavne sate u knjižici i učionici uporabom svim izvora koje knjižnica posjeduje. Kao profesionalac obavlja poslove nabave, klasificiranja, signiranja, katalogiziranja, upisa u inventar knjižnice i drugo, a ujedno je i voditelj knjižnice. Kako bi u svom radu bio što uspješniji, mora posjedovati određene kompetencije: komunikacija na materinjem jeziku, digitalne kompetencije, inicijativnost i poduzetnost, socijalne i građanske kompetencije. U radu je također opisano kako školski knjižničar provodi edukaciju učenika u knjižnici, koju je poželjno provoditi od prvog razreda osnovne škole. Najbolji model učenja u školskoj knjižnici pokazao se školski projekt koji se razvio upravo u školskoj knjižnici. Osim toga, školski projekt ističe kako knjižničar kreira i provodi sve inovacije u školstvu. Također omogućuje povezivanje više sadržaja i predmeta koje objedinjuje u jednoj temi. Na taj način postiže se učenje iz različitih područja, ali i maksimalno moguće sudjelovanje učenika. Pojavom informacijsko-komunikacijske tehnologije, školska knjižnica postala je medijskim centrom u kojem se školski knjižničar pojavljuje kao informacijski i informatički stručnjak.

školski knjižničar, školska knjižnica, nastavnik, odgojno-obrazovni proces

nije evidentirano

engleski

The Role of the School Librarian in Education

nije evidentirano

school librarian, school library, teacher, educational process

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20

23.09.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti