Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča (CROSBI ID 423654)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Frank, Domagoj Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča / Milković, Marin (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2018

Podaci o odgovornosti

Frank, Domagoj

Milković, Marin

hrvatski

Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča

U radu Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča kreiran je novi istraživački PUT- model (prihvaćanje usluga televizije) namijenjen istraživanju korisničkog prihvaćanja informacijskog rješenja za korisnikove potrebe, a u odnosu na sva ostala rješenja kojima korisnik može zadovoljiti tu istu potrebu. PUT- model izgrađen je na temeljima opće teorije prihvaćanja i korištenja tehnologije 2 uz prihvaćanje koncepata iznesenih u teoriji lijenog korisnika te je realiziran pomoću višestruke linearne regresijske analize. Model je provjeren ispitivanjem upotrebe elektroničkog programskog vodiča kao dodatne usluge zemaljske digitalne televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske, pri čemu korisnik može zadovoljiti svoju potrebu informiranja o rasporedu programa na više načina. Istraživanjem na N=234 ispitanika utvrđeno je da ih 55, 5% kao prvi izbor već koristi elektronički programski vodič, 23, 0% teletekst, 15, 5% internetske portale ili aplikacije te 6, 0% tiskane programske vodiče. Linearnim regresijskim modelom moguće je protumačiti 89, 8% kvadrata pogrešaka za namjeru korištenja te 78, 4% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča na cjelokupnom uzorku, čime je, uz detaljno provedenu dodatnu validaciju, potvrđena vrlo visoka kvaliteta modela. U objašnjavanju namjere korištenja, statistički najznačajniji motivator je navika koeficijentom iznosa β=0, 522, slijedi korisnikovo očekivanje učinka te očekivanje napora i vrijednost cijene. Društveni utjecaj, olakšavajući uvjeti i hedonistička motivacija nisu se pokazali statistički važnima. Radi istraživanja međusobnog utjecaja različitih rješenja, PUT-model pomoću višestrukog linearnog regresijskog modela definira koncept troška prebacivanja s korištenja drugih rješenja na korištenje elektroničkog programskog vodiča, čime je protumačeno čak 77, 2% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča kod korisnika teleteksta na poduzorku N = 82. Najveći utjecaj na korištenje elektroničkog programskog vodiča uzrokuje razlika olakšavajućih uvjeta s β=0, 559 i razlika u navici korištenja s β=0, 262.

PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; elektronički programski vodič

nije evidentirano

engleski

Acceptance model of additional digital terrestrial television services on Croatian media market based on electronic program guide service example

nije evidentirano

PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; electronic program guide

nije evidentirano

Podaci o izdanju

184

03.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti