Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča (CROSBI ID 423654)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Frank, Domagoj
Milković, Marin
hrvatski
Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča
U radu Model prihvaćanja dodatnih usluga digitalne zemaljske televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske na primjeru usluge elektroničkog programskog vodiča kreiran je novi istraživački PUT- model (prihvaćanje usluga televizije) namijenjen istraživanju korisničkog prihvaćanja informacijskog rješenja za korisnikove potrebe, a u odnosu na sva ostala rješenja kojima korisnik može zadovoljiti tu istu potrebu. PUT- model izgrađen je na temeljima opće teorije prihvaćanja i korištenja tehnologije 2 uz prihvaćanje koncepata iznesenih u teoriji lijenog korisnika te je realiziran pomoću višestruke linearne regresijske analize. Model je provjeren ispitivanjem upotrebe elektroničkog programskog vodiča kao dodatne usluge zemaljske digitalne televizije na medijskom tržištu Republike Hrvatske, pri čemu korisnik može zadovoljiti svoju potrebu informiranja o rasporedu programa na više načina. Istraživanjem na N=234 ispitanika utvrđeno je da ih 55, 5% kao prvi izbor već koristi elektronički programski vodič, 23, 0% teletekst, 15, 5% internetske portale ili aplikacije te 6, 0% tiskane programske vodiče. Linearnim regresijskim modelom moguće je protumačiti 89, 8% kvadrata pogrešaka za namjeru korištenja te 78, 4% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča na cjelokupnom uzorku, čime je, uz detaljno provedenu dodatnu validaciju, potvrđena vrlo visoka kvaliteta modela. U objašnjavanju namjere korištenja, statistički najznačajniji motivator je navika koeficijentom iznosa β=0, 522, slijedi korisnikovo očekivanje učinka te očekivanje napora i vrijednost cijene. Društveni utjecaj, olakšavajući uvjeti i hedonistička motivacija nisu se pokazali statistički važnima. Radi istraživanja međusobnog utjecaja različitih rješenja, PUT-model pomoću višestrukog linearnog regresijskog modela definira koncept troška prebacivanja s korištenja drugih rješenja na korištenje elektroničkog programskog vodiča, čime je protumačeno čak 77, 2% kvadrata pogrešaka za korištenje elektroničkog programskog vodiča kod korisnika teleteksta na poduzorku N = 82. Najveći utjecaj na korištenje elektroničkog programskog vodiča uzrokuje razlika olakšavajućih uvjeta s β=0, 559 i razlika u navici korištenja s β=0, 262.
PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; elektronički programski vodič
nije evidentirano
engleski
Acceptance model of additional digital terrestrial television services on Croatian media market based on electronic program guide service example
nije evidentirano
PUT model ; UTAUT2 ; LUM ; electronic program guide
nije evidentirano
Podaci o izdanju
184
03.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka