Odrednice razvoja djeteta iz perspektive Marije Montessori i Jeana Piageta (CROSBI ID 423589)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Donelli, Iva
Koludrović, Morana
hrvatski
Odrednice razvoja djeteta iz perspektive Marije Montessori i Jeana Piageta
Marija Montessori i Jean Piaget bili su suvremenici koji su ostavili neizbrisiv trag na odgojno – obrazovnu teoriju i praksu i poimanje djeteta sve do današnjih dana. Stoga je glavni cilj ovoga rada bio usporediti sličnosti i razlike u radu ta dva znanstvenika s obzirom na pristupe proučavanju i poimanju razvoja djeteta te u odnosu na njihov pedagoški pristup i rad. S obzirom na to da je Piaget bio ravnatelj švicarskog Montessori društva, ne čudi da postoji niz sličnosti u njihovom radu. Jednako tako, postoji i niz različitosti u njihovim pedagoško – psihološkim pristupima koji se najviše uočavaju kroz različitost u istraživačkim pristupima proučavanja djeteta, nekim aspektima razvojnih faza djeteta, te razradi praktičnih odgojno – obrazovnih smjernica u Montessori pedagogiji koji su kod Piageta ostali više na teorijskoj razini. Ono što ih spaja je promoviranje pedagogije umjerene na dijete umjesto na memoriranje i reproduciranje sadržaja, samousmjereno učenje, poticanje samostalnosti, odgovornosti, kreativnosti i autonomnog djelovanja djeteta, te naglašavanje važnosti poticajnog okružja i ozračja za učenje.
Marija Montessori : Jean Piaget ; dijete ; samousmjereno učenje ; poticajna okolina
nije evidentirano
engleski
Determinants of child development from the perspective of Mary Montessori and Jean Piaget
nije evidentirano
Maria Montessori ; Jean Piaget ; child self-directed learning ; stimulating learning environment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
48
06.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split