Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama (CROSBI ID 423578)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kuzmanić, Lucija Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama / Koludrović, Morana (mentor); Split, Filozofski fakultet u Splitu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Kuzmanić, Lucija

Koludrović, Morana

hrvatski

Stjecanje medijskih kompetencija u okviru školskog kurikuluma na primjeru učenja i poučavanja o reklamama

S obzirom na to da je medijski odgoj odnosno medijska kultura sve važniji dio kompetentosti u cjeloživotnoj perspektivi te s obzirom na to da škola ima značajan kapacitet za stjecanje navedenih kompetencija, glavna namjera ovog rada bila je istražiti zastupljenost takvih sadržaja u kurikulumima s posebnim osvrtom na ispitivanje zastupljenosti sadržaja koji se odnose na učenje i poučavanje o reklamama. Odabir reklama nije slučajan stoga što nas one posvuda okružuju, a istraživanja pokazuju da svojim sadržajem i kvalitetom značajno utječu na populaciju a posebno na djecu i mlade. Stoga se u radu prvo pristupilo analizi aktualnog Nastavnog plana i programa za osnovnu školu (2006) gdje se pokazalo da se o reklamama poučava samo u dvjema nastavnim cjelinima od kojih se jedna odnosi na Hrvatski jezik i književnost a druga u Likovnoj kulturi pri obradi odnosa slike i teksta. Nadalje, s obzirom na to da suvremena škola sve više promovira ulogu školskog kurikuluma u stjecanju kompetencija koje su od posebnog interesa učenicima i koji otvara mogućnost za učenje o sadržajima koji nisu dovoljno zastupljeni u okviru jezgrovnog i diferenciranog kurikuluma, analizom sadržaja se ispitalo koliko se u dvadeset školskih kurikuluma koji su odabrani slučajnim izborom učenike poučava o reklamama u okviru prva četiri razreda osnovne škole. Analizom navedenih školskih kurikuluma pokazalo se da se u samo dvije škole u nižim razredima osnovne škole spominju reklame što se čini nedovoljnim s obzirom na velik utjecaj reklama na djecu i mlade i s obzirom na njihovu veliku zastupljenost u medijima i oglasnim prostorima. Stoga se u konačnici pristupilo izradi smjernica za osmišljavanje aktivnosti školskog kurikuluma u okviru kojih bi se na suvremen način učenike moglo poticati na učenje o reklamama i kritičko promišljanje o njima.

medijska kompetentnost, reklame, učenje i poučavanje o reklamama, školski kurikulum

nije evidentirano

engleski

Acquiring media competences within the school curriculum on the example of learning and teaching about comercials

nije evidentirano

media competency, comercials, learning and teaching about comercials, school curriculum

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

17.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

nije evidentirano