Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Visoko obrazovanje u funkciji razvoja projektnih kompetencija za tržište rada (CROSBI ID 423525)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Barilović, Zlatko Visoko obrazovanje u funkciji razvoja projektnih kompetencija za tržište rada / Leko -Šimić, Mirna (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2017

Podaci o odgovornosti

Barilović, Zlatko

Leko -Šimić, Mirna

hrvatski

Visoko obrazovanje u funkciji razvoja projektnih kompetencija za tržište rada

Današnje organizacije svakodnevno se susreću s različitim izazovima modernoga poslovanja. Ako u takvim uvjetima žele održati ili povećati svoju konkurentnost, one moraju konstantno pronalaziti različita nova rješenja. Ta rješenja moraju biti vezana uz stalno izvođenje procesa stvaranja, pri čemu se misli na izvedbu kontinuiranih i projektnih procesa. Iako većinu cjelokupne poslovne aktivnosti u svijetu čine kontinuirani procesi, evidentirano je kako bi temelj za rast i razvoj svake organizacije trebali biti jednokratni, ciljno i vremenski ograničeni procesi, a to su projekti. Kako bi se postigla učinkovita izvedba i uspješnost projekata, od ključne je važnosti u organizacijama osigurati dobar sustav projektnoga menadžmenta. Iako su projektni procesi evidentirani kao osnova za rast i razvoj organizacija, prema rezultatima nekih istraživanja samo se oko 40% projekata izvede uspješno. Jedan od razloga za tako loše rezultate jest loša osposobljenost (kompetentnost) ljudi koji sudjeluju u bilo kojoj ulozi i fazi projekata. Projektnu kompetentnost kod osoba koje sudjeluju u radu na projektima moguće je prije svega povećati kroz proces cjeloživotnoga učenja. U tom procesu najjača karika trebao bi biti sustav visokoga obrazovanja, koji treba omogućiti podizanje razine razvijenosti projektnih kompetencija kod osoba koje pohađaju određene studijske programe, a prvenstveno one koji su specijalizirani za područje projektnoga menadžmenta. Broj studijskih programa s područja projektnoga menadžmenta u Republici Hrvatskoj još je uvijek nedostatan, te je prepoznat samo jedan program koji nudi mogućnost stjecanja cjelovitoga skupa svih potrebnih projektnih kompetencija. Taj je studij specijalistički diplomski stručni studij Projektni menadžment, koji se izvodi na Veleučilištu Baltazar Zaprešić, a navedeni studij predstavlja i jedini s područja Republike Hrvatske, ali i šire regije koji je akreditirala jedna od dviju vodećih svjetskih organizacija s područja projektnoga menadžmenta. Osim pružanja mogućnosti razvoja specifičnih kompetencija, svaki studijski program (pa tako i onaj s područja projektnoga mendžmenta) svoju konkurentnost treba graditi na stalnome podizanju kvalitete svoje obrazovne usluge, ali i primjeni marketinške koncepcije poslovanja. Iz prethodno navedenih razloga središnji je cilj ove doktorske disertacije bio istražiti potrebu poslodavaca za projektnim kompetencijama kod zaposlenika na tržištu rada u Republici Hrvatskoj te mogućnosti stjecanja takvih kompetencija kroz trenutni sustav visokoga obrazovanja. S ciljem ispunjavanja prethodno navedenoga cilja, iz kojega su proizašli i ostali pojedinačni ciljevi te hipoteze disertacije, provedeno je empirijsko istraživanje koje se sastojalo od četiriju koraka. Istraživanje je provedeno metodom ankete, a svaki od četiriju anketnih upitnika bio je posebno pripremljen za specifičnu ciljanu skupinu (poslodavce na hrvatskome tržištu rada, poslodavce diplomanata studija Projektni menadžment, diplomante Projektnoga menadžmenta te trenutne studente istoga studija). Elementi projektnih kompetencija promatrani kroz prva tri dijela ovoga istraživanja preuzeti su iz temeljnoga dokumenta International Project Management Associationa pod nazivom IPMA Competence Baseline V.3.0. (s obzirom na to da je u vrijeme provođenja istraživanja novi ICB V.4.0. bio u pripremi), dok se za istraživanje kvalitete obrazovne usluge koristio prilagođeni upitnik temeljen na SERVQUAL modelu metode deskriptivne statističke analize, koji se najčešće koristi za mjerenje diskrepancija između očekivane i stvarno doživljene kvalitete usluge. Prvi dio istraživanja proveden je na uzorku od 330 organizacija s područja Republike Hrvatske. Drugi dio istraživanja proveden je na uzorku od 30 organizacija u kojima su zaposleni diplomanti Projektnoga menadžmenta, dok je treći dio istraživanja proveden na uzorku od 104 diplomanta istoga studija. Posljednji, četvrti dio istraživanja, vezan uz kvalitetu obrazovne usluge i marketinšku orijentaciju studija, proveden je na uzorku od 137 trenutnih studenata Projektnoga menadžmenta. Rezultati provedenih istraživanja utvrdili su potrebu hrvatskoga tržišta rada za zaposlenicima s visokorazvijenim projektnim kompetencijama. Također je utvrđeno i da je razinu projektnih kompetencija moguće podići kroz visokoobrazovni sustav, točnije kroz specijalizirane studijske programe s područja projektnoga menadžmenta. Rezultati istraživanja ukazuju i na činjenicu da promatrani studij projektnoga menadžmenta pruža visoku kvalitetu svoje obrazovne usluge te da na nju pozitivno utječe i marketinška orijentacija studija, što bi trebalo imati značajnu ulogu u njegovoj konkurentnosti na tržištu visokoobrazovnih usluga u Republici Hrvatskoj.

projekt ; projektni management ; projektne kompetencije ; visoko obrazovanje ; tržište rada ; kvaliteta orazovne usluge, ; marketing ; marektinška orijentacija

nije evidentirano

engleski

The role of higher education in the development of project competencies for the labor market

nije evidentirano

project ; project management ; project competencies ; higher education ; labor market ; education service quality ; marketing ; marketing orientation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

295

24.02.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija, Projektni menadžment