Prednosti i rizici standardizacije u visokom obrazovanju (CROSBI ID 96992)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Krbec, Denisa
hrvatski
Prednosti i rizici standardizacije u visokom obrazovanju
Neovisno o dosad provedenim akademskim raspravama postoji opći konsenzus o uključivanju međunarodnih standarda u visoko obrazovanje. Zagovornici primjene međunarodnih standarda istaknuli su nekoliko argumenata potpore zahtjevu za razvojem takvih standarda. Radi se uglavnom o stručnjacima za visoko obrazovanje, koji su utvrđivanjem okvira nacionalnim standarda htjeli ohrabriti sveučilišta i ostale visokoškolske institucije u Hrvatskoj na oblikovanje vlastitih kriterija, i to defniranjem općih ciljeva koji trebaju pomoći u podizanju kvalitete institucija visokog školstva u Hrvatskoj. Time je trebalo ujedno postići veću kvalitetu između (gospodarski) razvijenih i manje razvijenih regija. S druge strane, neki stručnjaci vjeruju da standardizacija bez postojanja resursa i strategije neće biti od koristi sustavu visokog školstva. Donositelji političkih odluka, istraživači i stručnjaci mogu pružiti različita tumačenja osnovnih pitanja o društvenoj korisnosti standardizacije. Ipak, precizno utvrđeni (međunarodni) standardi – prema Sorbnonskoj deklaraciji – trebaju omogućiti “Harmonizaciju izgradnje visokog obrazovanja u Europi” (izvorno: Joint Declaration on Harmonization of the Architecture of the European Higher Education System, 1998) i određene standardizirane kriterije obrazovnog procesa.
visoko obrazovanje; obrazovni standardi; regulacija; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Advantages and Risks of Standardization in the Higher Education
nije evidentirano
higher education; standards in education; regulation; Croatia
nije evidentirano