Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prednosti i rizici standardizacije u visokom obrazovanju (CROSBI ID 96992)

Prilog u časopisu | stručni rad

Krbec, Denisa Prednosti i rizici standardizacije u visokom obrazovanju // Informatologia (Zagreb), 34 (2001), 3-4; 275-278-x

Podaci o odgovornosti

Krbec, Denisa

hrvatski

Prednosti i rizici standardizacije u visokom obrazovanju

Neovisno o dosad provedenim akademskim raspravama postoji opći konsenzus o uključivanju međunarodnih standarda u visoko obrazovanje. Zagovornici primjene međunarodnih standarda istaknuli su nekoliko argumenata potpore zahtjevu za razvojem takvih standarda. Radi se uglavnom o stručnjacima za visoko obrazovanje, koji su utvrđivanjem okvira nacionalnim standarda htjeli ohrabriti sveučilišta i ostale visokoškolske institucije u Hrvatskoj na oblikovanje vlastitih kriterija, i to defniranjem općih ciljeva koji trebaju pomoći u podizanju kvalitete institucija visokog školstva u Hrvatskoj. Time je trebalo ujedno postići veću kvalitetu između (gospodarski) razvijenih i manje razvijenih regija. S druge strane, neki stručnjaci vjeruju da standardizacija bez postojanja resursa i strategije neće biti od koristi sustavu visokog školstva. Donositelji političkih odluka, istraživači i stručnjaci mogu pružiti različita tumačenja osnovnih pitanja o društvenoj korisnosti standardizacije. Ipak, precizno utvrđeni (međunarodni) standardi – prema Sorbnonskoj deklaraciji – trebaju omogućiti “Harmonizaciju izgradnje visokog obrazovanja u Europi” (izvorno: Joint Declaration on Harmonization of the Architecture of the European Higher Education System, 1998) i određene standardizirane kriterije obrazovnog procesa.

visoko obrazovanje; obrazovni standardi; regulacija; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Advantages and Risks of Standardization in the Higher Education

nije evidentirano

higher education; standards in education; regulation; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

34 (3-4)

2001.

275-278-x

objavljeno

1330-0067

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost