Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole (CROSBI ID 668101)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole // Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje. 2018. str. 73-74

Podaci o odgovornosti

Ogresta Jelena, Rezo Ines, Ajduković Marina, Kožljan Petra

hrvatski

Doživljaj školskog okruženja iz perspektive mladih s iskustvom prekida srednje škole

Napuštanje srednjoškolskog obrazovanja predstavlja složeni proces kojeg obilježava interakcija niza individualnih, obiteljskih, školskih i socijalnih čimbenika, poput akademskog uspjeha i obrazovnih aspiracija, socioekonomskog statusa obitelji, veličine škole i odnosa između učenika i nastavnika te ekonomske situacije u državi. Negativne posljedice napuštanja srednje škole za pojedinca uključuju niži socioekonomski status, smanjene mogućnosti zapošljavanja te veći rizik od socijalne isključenosti u usporedbi s mladima koji završe srednjoškolsko obrazovanje. Iako je prekid srednje škole ishod višestrukih čimbenika, u hrvatskom kontekstu potrebno je dobiti uvid u pojedinačni doprinos činitelja unutar obrazovnog okruženja kako bi se mogle oblikovati intervencije usmjerene prevenciji napuštanja srednjoškolskog obrazovanja. Cilj ovog rada je steći potpunije razumijevanje činitelja unutar školskog okruženja koji doprinose napuštanju srednje škole kod mladih. Kvalitativno istraživanje je provedeno metodom polustrukturiranog intervjua na 20 mladih u dobi od 16 do 20 godina s iskustvom prekida srednje škole, te su podaci obrađeni postupkom tematske analize. Rezultati istraživanja ocrtali su tri skupine mladih obzirom na njihova iskustva unutar školskog okruženja koja su doprinijela prekidu srednje škole. Kod dijela sudionika su se negativna obrazovna iskustva (problemi u svladavanju školskog gradiva, loša školska klima) pojavila već tijekom osnovne škole te su za posljedicu imala učestalije izostanke iz škole, ponavljanje razreda i gubitak interesa za školu što se dalje nastavljalo i u tijeku srednjoškolskog obrazovanja. Dio mladih je iznio svoja pozitivna iskustva sa školskim okruženjem tijekom osnovne škole koje je bilo obilježeno dobrim školskim ocjenama, dok im je poteškoću predstavljala tranzicija iz osnovne u srednju školu u pogledu zahtjevnosti novih školskih obveza i socijalne prilagodbe na novo školsko okruženje. Za dio sudionika problemi u obrazovanju su se pojavili po upisu srednje škole, pri čemu je istaknutiji činitelj bio odabir srednje škole koja nije odgovarala interesima učenika. U okviru ostalih obrazovnih iskustava mladih koji su prekinuli srednju školu, odnosi s vršnjacima i odnos nastavnika prema učenicima su se pokazali činiteljima koji doprinose prekidu srednje škole. Rezultati su pri tome ukazali na narušene vršnjačke odnose obilježene međusobnim neslaganjima pri čemu je iskustvo vršnjačkog nasilja dodatno produbilo negativan odnos prema školi. Nedostatak podrške, nedostatna uključenost i izostanak poštovanja prema učenicima su se pokazali kao negativni aspekti odnosa s nastavnicima. Na razini razreda, prema iskustvima mladih osoba, narušena i nepoticajna atmosfera unutar razrednog okruženja koju obilježava grupiranje učenika i međusobno neslaganje se pokazala kao jedan od činitelja koji je doprinio njihovom smanjenju interesa za školu pa posljedično i prekidu obrazovanja. Unatoč različitosti školskih činitelja koji doprinose prekidu srednje škole, rezultati su pokazali da se oni najčešće pojavljuju u interakciji s drugim životnim okolnostima mladih osoba (npr. smrt bliskog člana obitelji, rastava braka roditelja, narušeno zdravlje) što ide u prilog konceptualizaciji napuštanja srednje škole kao procesnog ishoda.

prekid srednje škole, mladi, školsko okruženje, kvalitativno istraživanje

nije evidentirano

engleski

Perception of school environment among early school leavers

nije evidentirano

early school leaving, young, school environment, qualitative research

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-74.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje

Podaci o skupu

4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

predavanje

25.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Socijalne djelatnosti